Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af digital kamera (åh nej endnu én der~
Fra : Carsten Bogner

Dato : 10-05-03 16:06

Hej,

nu begynder jeg snart at få mareridt over at surfe rundt på nettet
og kigge på digital kameraer .. så nu prøver jeg her blandt de erfarne
brugere ... jeg skal bare bruge kameraet til alm feriebilleder, fester
osv - jeg har i øjeblikket et halvgammelt APS kamera som jeg bruger,
men filmene ender bare i en skuffe og ligger dér indtil jeg et halvt år
efter ikke kan huske hvad der er derpå og bliver chokeret når jeg
endelig får dem fremkaldt ..

jeg vil bruge max 3000 kr på et digital kamera, der skal være
optisk zoom, det må gerne være et lille kompakt kamera, og så
er det et must at det kan optage filmsekvenser med lyd (kiggede
længe på Pentax 33L og et brugt 330RS men de kunne ikke
optage lyd ..) derudover snakker vi kameraer over 2 megapixels
... helst mere ..

Canon er absolut et alternativ - men jeg synes de er ret dyre i forhold
til hvad man får eller hvad? - her tænker jeg på megapixels osv ..

er der eventuelt et sted hvor man kan købe brugte kameraer (udover
nyhedsgrupper og dba..)?

håber der er hjælp at hente så jeg kan sove roligt igen ..

vh
Carsten

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 10-05-03 16:15

Prøv at kikke på et Canon Digital IXUS v2, de er lige faldet drastisk i pris
p.g.a. ny modeller så prisen er under 3000 kr.

Hilsen Hans

Fra : *gavtyven*

Dato : 10-05-03 17:00

Max 3000kr ja jeg ved det..så kan man blive ved..
Men hvis du ville få din mor til at give dig et forskud på arven .Og give
500kr mere..
*LOL*
Kan du få et Canon Ixus V3 . 3,2mil......... Kanoooon kamera
http://www.photoshop.dk/product.asp?pid=30100334

Fra : Carsten Bogner

Dato : 10-05-03 17:15

ja det er dælme et lækkert kamera - men kommer jeg ikke ligeså langt med
eksempelvis et Sony Cybershot DSC-P72 ?
- men så ved jeg godt at memory sticks er dyrere end CF ..

jeg har ingen skrupler med at handle i eksempelvis tyskland ..

Fra : Ole :-\)

Dato : 10-05-03 19:45

Carsten Bogner skrev
> Canon er absolut et alternativ - men jeg synes de er ret dyre i
forhold
> til hvad man får eller hvad? - her tænker jeg på megapixels osv ..

Jeg kan kun på det varmeste anbefale dig at smide et par hundrede mere
og købe et Canon Ixus
fx: http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=31473
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=20186
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=25753

Se evt. noget om digitalkamerarer her:
http://dk4.dk/asx/teknologi/dimser_2_250.asx

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-05-03 22:28

Carsten Bogner wrote:
> [...]
>
> Canon er absolut et alternativ - men jeg synes de er ret dyre i forhold
> til hvad man får eller hvad? - her tænker jeg på megapixels osv ..

Ja - og du er ikke den første. Min erfaring er omvendt at når/hvis man
sammenligner med kameraer som har samme kvalitet optik, og er lige så
aldeles brugervenligt indrettet, så står de ret godt i sammenligningen
igen

Jeg ville gå efter A60/70 i den prisklasse.

IXUS'erne er mindre - ja - og det betaler man så for, så det er et valg
om man vil det

du får hurtigt et overblik her:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/digitalkamera-show.asp>

> er der eventuelt et sted hvor man kan købe brugte kameraer (udover
> nyhedsgrupper og dba..)?

tjah - QXL, hvis man vil betro M$ sine data og betale for formidlingen.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : ct

Dato : 11-05-03 00:53

Hvad med et Kodak LS633 fra www.technikdirekt.de ? 3Mpix, 3xZoom, og en
super 2.2" OLED skærm bagpå.
Metalfinish, lækkert design.....

Bare et forslag...

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 11-05-03 09:44

On 10 May 2003 22:27:51 +0100, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

>Jeg ville gå efter A60/70 i den prisklasse.
>
>IXUS'erne er mindre - ja - og det betaler man så for, så det er et valg
>om man vil det

Batteriet i IXus er en del bedre og der følger både batteri og oplader
med - det koster vel 3-400 kr for at købe dem til A-modellerne
efterfølgende - og de er stadig ikke i samme klasse som Ixus'

Mvh

Dan

Fra : Carsten Bogner

Dato : 11-05-03 12:31

Tak for de mange svar - både i gruppen og på mail ..

jeg har nu fået det indsnævret til enten at skulle være et Canon IXUS v3
eller
et Sony Cybershot DSC-P72 .. Det er umiddelbart det der passer bedst til
mine behov ..
så nu må jeg på jagt efter det billigste sted - men det bliver jo nok
tyskland der
render med sejren..

endnu engang tak!

vh Carsten

Fra : Jacob Olsen

Dato : 13-05-03 14:09

Jeg har haft et ixus v2, og har nu v3, jeg kan varmt anbefale dem.

Dog vil du sandsynligvis finde canon mere uskrape, men kan rettes til i
photoshop..