Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor: Tokina 19-35mm f3.5-4.5 (EOS)
Fra : Michael Holm

Dato : 09-05-03 23:47

Hvor kan jeg købe en Tokina 19-35mm f3.5-4.5 (EOS) ? - Er der nogen der har
den, og har erfaringer de vil dele?

--Michael

Fra : Alex W

Dato : 10-05-03 07:40

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> Hvor kan jeg købe en Tokina 19-35mm f3.5-4.5 (EOS) ? - Er der nogen der
har
> den, og har erfaringer de vil dele?
>
> --Michael

Uha .. det var da en fæl optik.
Den koster kr. 1635 fra ny i Tyskland
www.technikdirekt.de

Den får smæk her ...
http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd

Så prøv hellere at køb Sigma 20-40 bl.2.8
Den koster 5200 fra ny i Tyskland
Det er en langt bedre optik

Canons eget
20-35 bl.3,5-4,5
Koster kr. 3600,- i Tyskland

/Alex

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 10-05-03 07:59

Alex W <skriverstuen@adr.dk> wrote:
> [...]
>
> Den f?r sm?k her ...
> http://www.photozone.de/2Equipment/easytxt.htm#Zstd
>
> S? pr?v hellere at k?b Sigma 20-40 bl.2.8

Det var da alligevel en del at betale 3565,- ekstra for en optik, fordi
en på usenet synes den var dårlig - alene ud fra et link? Findes der
ingen alternativer der faktisk er til at betale sig fra?

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Alex W

Dato : 10-05-03 08:19

> [...]
> en på usenet synes den var dårlig - alene ud fra et link? Findes der
> ingen alternativer der faktisk er til at betale sig fra?

Ikke kun et link .. Rune .. det var bare for at dokumentere fra en test.
Lad os nu se hvad andre skriver....
Man får jo hvad man betaler for ... sådan nogenlunde ....

Jeg ville selv vælge et helt andet objektiv, Canon 16-35L )

/Alex

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 10-05-03 23:20

Hej
Jeg har haft et Cosina 19-35 mm som jeg tror er det samme obj. Det var et
udemærket obj. til prisen. Jeg har senere skiftet det ud med Canons 17-35 mm
og er blevet meget overrasket over at forskellen ikke er større.
Peter

Fra : Michael Holm

Dato : 10-05-03 23:58

Lyder dejligt, da jeg bedre kan få råd til Cosinaen. Har du solgt den, og
hvor købet du objektivet? (Cosinaen)

--Michael

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 11-05-03 09:57

Jeg har foræret det til min kæreste :) Jeg købte det i Den blå avis for et
par år siden til 800 kr. Man kan godt være heldig at finde et til samme pris
eller billigere. Der er mange der ikke vil købe obj. pga. navnet, og det er
da heller ikke super kvalitet, men kik lige på :
http://www.photodo.se/nav/prodindex.html der ligger karakteren meget tæt op
ad Canons 17-35 mm.
Peter