Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
10D skarphed?
Fra : Michael Holm

Dato : 09-05-03 22:23

Jeg har gemmenført en lille skarpheds test, som beskrevet på
http://www.hkdotcom.net/Francis%20Photography%20channel/AF_Test/index.htm og
er ikke tilfreds med resustatet. Jeg syntes at mit Canon 10D stiller for
skarpt tættere end der hvor jeg har bedt det om.

Kig engang på dette billede: (Advarsel: 2.7MB, 3000x2000 pixels)
http://www.gizwiz.dk/IS/196_9655.JPG - Jeg har selvfølgelig stillet skarp på
den midterste linie, og taget billedet på stativ, med mit Canon 28-135mm IS
USM (IS slået fra), selvudløser og det hele. Jeg gik straks ud af rummet, og
var alene hjemme, så gulvet har ikke rystet. (Så ville der heller ikke været
nogetsomhelst skarpt i billedet)

Skal jeg være tilfreds med det resultat, eller er der noget galt med mit
kamera? (Skal det justeres?)

--Michael

Fra : Lars [8210]

Dato : 10-05-03 00:13

Michael Holm wrote:
> [...]

skarpt i
> billedet)
>
> Skal jeg være tilfreds med det resultat, eller er der

Hej Michael

Meget svært at sige, idet lyset betyder ret meget for
hvordan/hvorgodt dit hus stiler skarpt.
Og den lampe ( eller hvad det så end er?) du har til
venstre i billedet er ret så forstyrrende.
Prøv i dagslys istedet.......

Er du sikker på at du ikke skal være vinkelret på
kortet...??
PS: når jeg henter din billede så er det kun 1,4 MB i
3072*2048*24b JPEG!

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 10-05-03 07:27

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i dk.fritid.foto:

>Jeg syntes at mit Canon 10D stiller for
>skarpt tættere end der hvor jeg har bedt det om.

Jeg har ikke kigget på dit testbillede, men Canon i Tyskland og
Frenkrig har tilsyneladende erkendt, at enkelte Canon 10D'ere har
problemer med visse objektiver:

http://www.pressefotografforbundet.dk/teknik/index.php?id=362&action=info

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk