Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon S50 - Fingre på lense - Batteri
Fra : SpookiePower

Dato : 08-05-03 14:52

Jeg har endelig fået købt mig et Canon S50 og er efter 2 timers leg rigtig
glad for
det. Men jeg har lige to spørgsmål.

1. Er det muligt et eller andet sted i menuen at se hvor meget strøm der er
tilbage på batteriet ?

2. Jeg har allerede fået plantet min ene finger på lensen. Hvordan kan jeg
fjerne
såden et fingeraftryk ? Har prøvet med en køkkenrulle, men det blev bare
tværet
mere ud.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-05-03 13:15

"SpookiePower" skrev
> 1. Er det muligt et eller andet sted i menuen at se hvor meget strøm der
er
> tilbage på batteriet ?

Viser den ikke det under opstart?
De fleste digitalkameraer, som bruger opladelige batterier
har egentlig ikke så meget glæde af en indikator, fordi
batterierne faktisk har fuld power indtil de pludselig
"står af". En batteriindikator, som kan aflæse NiMh batterier
korrekt, bruger faktisk selv en del strøm

> [...]
> fjerne
> såden et fingeraftryk ? Har prøvet med en køkkenrulle, men det blev bare

Brug helst ikke køkkenrulle, det ridser. Brug hellere et forvasket
viskestykke eller egentligt linsepapir (rispapir)
Fingeraftryk kan pudset væk hvis du ånder på linsen, ellers
så køb noget brillerens af den billigste slags, og put ½ dråbe
på objektivet. Støv fjernes bedst med en blød pensel, som
kan købes til det samme.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply