Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fantastisk forskel
Fra : Michael Holm

Dato : 07-05-03 22:01

Hej der,

Jeg må bare lige dele glæden ved mit nye objektiv. Jeg har indtil nu brugt
et Canon 28-80mm USM på mit D30, og været godt tilfreds, men da jeg fik mit
10D kunne jeg ikke tage et eneste skarpt billede. Nu har jeg så købt et
brugt Canon EF 28-135mm IS USM, og nu er billederne knivskarpe. FEDT!

Jeg ville gerne poste nogle eksembler, men har kun haft objektivet siden kl.
21.30, så alle mine billeder er latterlig grimme, med blits eller lange
exponeringstider, så det må vente til imorgen.

Konklusion: Et kamera er ikke badre end det objektiv der sidder på. Og mit
nye objektiv... - det er pi**e godt!

--Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 07-05-03 22:22

Hmmm, kunne ikke dy mig..

www.gizwiz.dk/IS/191_9125.JPG
www.gizwiz.dk/IS/191_9126.JPG

--Michael

Fra : max

Dato : 07-05-03 22:42

> Hmmm, kunne ikke dy mig..
>
> www.gizwiz.dk/IS/191_9125.JPG
> www.gizwiz.dk/IS/191_9126.JPG
>
> --Michael

)) Du har jo en skrue løs..-max-
ps.det loader jo lidt laaaangsomt, kan nu se
du har to løse skruer..

Fra : Stein-Ove Bratthamme~

Dato : 07-05-03 23:43

Moske bildene var litt stor i fil? <-<< (er ikke dansk)

Fra : Michael Holm

Dato : 07-05-03 23:36

Jo, men de var lige fra kameraet - jeg ville ikke skalere dem, så kunne man
jo ikke se detaljerne, og exif info vill forsvinde.

--Michael

"Stein-Ove Bratthammer" <stein-ove.bratthammer@broadpark.no> wrote in
message news:3eb97e19$1@news.broadpark.no...

Fra : Stein-Ove Bratthamme~

Dato : 08-05-03 00:40

OK
gode bilder.

Fra : Tom Dissing

Dato : 08-05-03 01:45

Jeg har blot set det første af de to billeder ( blabla..25).. Og jeg er
enig..
Der er virkeligt tale om et interessant og vedkommende billede..
Tom

On 08/05/03 1:40, in article 3eb98b95$1@news.broadpark.no, "Stein-Ove

Fra : Michael Holm

Dato : 08-05-03 11:25

Hej Tom,

Der er jo ikke tale om kunst, men om et teknisk experiment ud i skarphed og
kvalitet af objektiver. Som jeg sagde, var billederne latterlig grimme, men
tak alligevel.

--M

Fra : max

Dato : 07-05-03 23:50

> Jo, men de var lige fra kameraet - jeg ville ikke skalere dem, så kunne man
> jo ikke se detaljerne, og exif info vill forsvinde.
>
> --Michael

Hvilket billedbehandlings program bruger du..?
I PS og TP forsvinder Exif info ikke.
-max-

Fra : max

Dato : 07-05-03 22:48

> Hmmm, kunne ikke dy mig..
>
> www.gizwiz.dk/IS/191_9125.JPG
> www.gizwiz.dk/IS/191_9126.JPG
>
> --Michael

Flash sync. 1/200.. fedt.. -max-

Fra : J@N

Dato : 08-05-03 05:53

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10D kunne jeg ikke tage et eneste skarpt billede. Nu har jeg så købt et
> brugt Canon EF 28-135mm IS USM, og nu er billederne knivskarpe. FEDT!

Jeg var på fotomesse i Køge, hvor jeg fik demonstreret en 10D med samme
objektiv og var imponeret over hvor hurtigt den kunne fokusere.
Mon ikke din gamle optik er defekt?

mvh Jan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 08-05-03 06:55

"J@N" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> wrote in news:b9cnp8$e7i$1@sunsite.dk:

> Jeg var på fotomesse i Køge, hvor jeg fik demonstreret en 10D med samme
> objektiv og var imponeret over hvor hurtigt den kunne fokusere.
> Mon ikke din gamle optik er defekt?

Skarpheden har intet at gøre med hvor hurtigt objektivet fokuserer.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : J@N

Dato : 08-05-03 20:14

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse

> Skarpheden har intet at gøre med hvor hurtigt objektivet fokuserer.

Enig, det tror jeg alle er klar over!
På messen fremhævede repræsentanten fra Canon at netop 28-135 mm IS var
ektrem hurtig til at fokusere og det måtte jeg give ham ret i.

mvh Jan

Fra : Michael Holm

Dato : 08-05-03 07:14

Næe, min gamle optik var bare noget billigt skidt.

Ifølge http://tihlde.org/~chrisnes/lenses.html og
http://www.photodo.com/prod/lens/canon.shtml#Canon var den ikke vidre god,
og det nye er

--Michael