Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Umsatzsteuerbetrag ???? Hjælp Hvad betyder~
Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 05-05-03 19:23

Hej

Jeg overvejer at købe lidt ind på en tysk hjemmeside og er faldet over ordet
"Umsatzsteuerbetrag". I min overvejede handel på 214 Euro er "betraget" på
32 Euro.

Hvad betyder det?? Er den en slags forsikring?

Kent Klein Jessen

Fra : max

Dato : 05-05-03 19:30

> [...]
> 32 Euro.
>
> Hvad betyder det?? Er den en slags forsikring?

I følge google : "VAT total year to date"..
Og det er jo nok ingen hjælp -max-

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-05-03 20:31

Kent Klein Jessen wrote:
> Jeg overvejer at købe lidt ind på en tysk hjemmeside og er faldet
> over ordet "Umsatzsteuerbetrag". I min overvejede handel på 214 Euro
> er "betraget" på 32 Euro.
> Hvad betyder det?? Er den en slags forsikring?

Det er det der svarer til den danske MOMS. Umsatzsteuer er
omsætningsskat/afgift. Kaldes også Mehrwertssteuer (merværdiskat/afgift) og
ses ofte forkortet Mwst.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Irakli West

Dato : 06-05-03 11:31

Hej fra München,

"Morten Wartou" <removethistoavoidmetrashingit_news@wartou.dk> schrieb im
Newsbeitrag news:1_yta.3032$Cm.1039@news.get2net.dk...
<snip>
> Det er det der svarer til den danske MOMS. Umsatzsteuer er
> omsætningsskat/afgift. Kaldes også Mehrwertssteuer (merværdiskat/afgift)
og
> ses ofte forkortet Mwst.

helt rigtigt!

de to ting er de samme, "Mehrwertsteuer" bruges isaer internationalt og
"Mehrwertsteuer" inden for Tyskland

> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

hilsen,
--
Irakli
http://www.urbandetail.net

Fra : Lars [8210]

Dato : 05-05-03 21:09

Kent Klein Jessen wrote:
> [...]
på 214 Euro
> er "betraget" på 32 Euro.
>
> Hvad betyder det?? Er den en slags forsikring?

Hej Kent

Prøv at slå op på :

http://wortschatz.uni-leipzig.de/

Her står:

Wort: Umsatzsteuerbetrag
Anzahl: 9
Häufigkeitsklasse: 19 (d.h. der ist ca. 2^19 mal häufiger
als das gesuchte Wort)
Morphologie: um|satz|s|teuer|be|trag
Grammatikangaben: Wortart: Substantiv
Geschlecht: männlich
Flexion: der Umsatzsteuerbetrag, des
Umsatzsteuerbetrag[e]s, dem Umsatzsteuerbetrag, den
Umsatzsteuerbetrag
die Umsatzsteuerbeträge, der Umsatzsteuerbeträge, den
Umsatzsteuerbeträgen, die Umsatzsteuerbeträge

Links zu anderen Wörtern:

a.. Grundform: Umsatzsteuerbetrag
b.. gehört zu Komplex: Umsatz
c.. Form(en): Umsatzsteuerbetrag, Umsatzsteuerbeträge,
Umsatzsteuerbeträgen, Umsatzsteuerbetrags,
Umsatzsteuerbetrages

Beispiel(e):
In dem Kaufvertrag war der auf die Lieferungsentgelte
entfallende Umsatzsteuerbetrag gesondert ausgewiesen.
(Quelle: Neue Juristische Wochenschrift)
Die Voranmeldung muß bis zum 10. Tag nach Ablauf des
Voranmeldungszeitraums (Monat/Kalendervierteljahr) dem
zuständigen Finanzamt vorliegen, der fällige
Umsatzsteuerbetrag ist innerhalb einer Schonfrist von 5
Werktagen zu entrichten. (Quelle: Unser Verein, UB Media)

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 05-05-03 21:48

Hold da k* et svar det bliver manden da ikke klogere af!!!!!

Men som en anden skrev: Det er simpelt hen bare tysk moms. Og det skal du
ikke betale, hvis det er salg fra tyskland til danmark via internet
(=postordresalg). Så gør lige sælger opmærksom på dette!. Hvis sælger samlet
set omsætter for mere en ca. 800.000 dkr. i DK pr. år (og det kan man jo
ikke vide noget om), så skal sælger opkræve (= du skal betale) dansk moms i
stedet.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Poul B-H

Dato : 05-05-03 22:11

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nejtakstofanet.dk> wrote in message
> [...]
> ikke vide noget om), så skal sælger opkræve (= du skal betale) dansk moms

JO det skal du betale, men da det er mindre end dansk moms er der jo lidt at
hente. Jeg mener den tyske er på 17%.

Jeg husker ikke max. beløbet, men det er mindre end 800.000kr, ca. 300.000kr

Poul B-H

Fra : Peter Andersen

Dato : 06-05-03 08:11

Poul B-H wrote:
> "Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nejtakstofanet.dk> wrote in message

> JO det skal du betale, men da det er mindre end dansk moms er der jo
> lidt at hente. Jeg mener den tyske er på 17%.

Næ, det er dansk moms man skal betale! hvis der omsættes for mere end et
antal kroner til danmark så skal forrretningen opkræve dansk moms, dvs. 25%.
Når jeg køber CDer og prof. lydudstyr i tyskland bliver jeg også opkrævet
dansk moms.

http://www.technikdirekt.de er ikke begyndt på det endnu..... men det kommer
nok. Så gå hellere ned og købe foto i den lokale biks

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 06-05-03 17:42

Vil det så ikke netop være smart at bestille hos www.technikdirekt.de til
17% moms eller er der noget jeg har misforstået!

Vil de danske myndigheder evt. kunne finde ud af det og opkræve dobbelt?

Jens

Fra : Peter Andersen

Dato : 06-05-03 17:46

Jens Mikkelsen wrote:
> Vil det så ikke netop være smart at bestille hos www.technikdirekt.de
> til 17% moms eller er der noget jeg har misforstået!

Nej, det er korrekt. Bruger også selv meget td og de fungerer fint.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Poul B-H

Dato : 06-05-03 18:52

"Jens Mikkelsen" <jenmi@tdcadsl.dk> wrote in message
> Vil det så ikke netop være smart at bestille hos www.technikdirekt.de til
> 17% moms eller er der noget jeg har misforstået!
>
> Vil de danske myndigheder evt. kunne finde ud af det og opkræve dobbelt?

Der er intet at finde ud af. Det er fuldt legalt.
I hele EUs frihandelsområde skal man kun betale lokal moms, hvis firmaets
omsætning med det pågældende land ikke overstiger et vist beløb, ca.
300.000kr. Hvis det overstiger dette, skal firmaet moms registreres i det
pågældende land (f.eks. DK) og opkræve landets momssats, når der handles med
dette land.

Poul B-H

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-05-03 18:53

"Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk> wrote in message

> [...]
> pågældende land (f.eks. DK) og opkræve landets momssats, når der handles

Og en yderligere tilføjelse: Hvis firmaet handler med mere end de 300.000 kr
i Danmark, men glemmer at gå fra tysk moms til dansk moms, så er det
udelukkende en sag mellem firmaet og det danske Told & Skat. Du har som
kunde ikke gjort noget ulovligt, og vil ikke blive opkrævet 'ekstramoms'.

Martin

Fra : Timsah

Dato : 06-05-03 16:06

Umsatzsteuerbetrag er det samme som den danske moms: meromsætningsafgift.
Den er vistnok lavere end i Danmark

DBH,
S. Aoude

Fra : Alan Thwaites

Dato : 05-05-03 19:50

"Kent Klein Jessen" <klein@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kent Klein Jessen
>
> Moms,baseret på total handel med udlandet.Der er en eller anden
regel at firmaer med begrænset eksport handel har ikke pligt til at opkrave
tysk moms.
Alan