Fxp ?
Fra : Toomes

Dato : 26-03-01 13:00

Hej NG

Jeg kan ikke Fxp´e mellem 2 Ftp´er, er der nogle NAT der skal åbnes ???

Har Cisco fra CC

Mvh

Toomes

Fra : Jakob V

Dato : 26-03-01 20:04

> Jeg kan ikke Fxp´e mellem 2 Ftp´er, er der nogle NAT der skal åbnes ???
>
> Har Cisco fra CC

TJEK at ftp'erne er fxp able. sæt evt. selv en op og en hos en ven.

Benyt Alternative FXP. F.eks. FlashFXP kan dette.

Skriv igen.

Mvh. Jakob V

Fra : Toomes

Dato : 27-03-01 09:21

Det har jeg prøvet men den kommer bare og siger et eller andet med Transfer
error eller noget i den stil....

Den overfører godt nok fil navnet , men størrelsen på filerne er altid 0 kb.

Og jeg bruger Flash Fxp, og de ftp er jeg prøver fra er fxpable...

Toomes

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 27-03-01 12:31

"Toomes" <Toomes_DK@hotmail.com> wrote in message
> [...]
Transfer
> error eller noget i den stil....
>
> Den overfører godt nok fil navnet , men størrelsen på filerne er altid 0

Jeg har præcis samme problem

> Og jeg bruger Flash Fxp, og de ftp er jeg prøver fra er fxpable...

Samme her ..

> Toomes

/Mikkel

Fra : Jakob V

Dato : 27-03-01 15:47

> Transfer

> kb.
>
> Jeg har præcis samme problem

Okay så kommer jeg lige med et længere indlæg. Jeg har selv haft problemet
længe. Jeg går udfra i opretter siderne under sites og tjekker deres port og
bruger passive mode hvis de ikke er på port 21 og hvis de er frachecker den.
Derudover skal der i begge sider hak i "Alternative FXP" både under download
og upload på begge sider! Nu connecter vi til dem og så langt er vi. Nu
tester vi vores 'rights' altså upload og download rettigheder respektivt. Så
prøver I at overføre den mindste film I kan finde. Lad os gå udfra den laver
biblioteker, osv. men så stopper transfer på 0byte, og filen er der blot!
Hvis i har øget timeout i router og sidder ved 192.168.1.1 ( for WOL), ved
jeg ikke hvad der er galt. Så smæk lige et clip fra copyboard.

Mvh. Jakob V

Fra : Bent skohorn

Dato : 27-03-01 04:58

uanset hvad.. man KAN få det til at virke, det er bare et spørgsmål om
indstillingerne i flashfxp, og de er forskellige fra site til site.. nogen
SKAL bruge pasv trasnfer, andre kan ikke køre med det, nogen sites skal ha
det med 'masqueraded/nat' blahblah slået til, og andre kan ikke.. det er
lidt op og ned hvad der virker.. men det virker.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-01 16:01

> Hej NG
>
> Jeg kan ikke Fxp´e mellem 2 Ftp´er, er der nogle NAT der skal åbnes ???

Undskyld,, men hvad ER FXP ?

Fra : Bent skohorn

Dato : 27-03-01 04:55

fxp står (vistnok) for File eXchange protocol, og den udnytter nogle
muligheder der er i PORT/PASV kommandoerne på almindelige ftp servere,
således at du med de rigtige port kommandoer kan få de to servere til at
udveksle filer med hinanden uden (noget særlig) trafik på din egen linie.

d.v.s at du kan sidde og flytte filer mellem 2 hurtige sites fra dit 33.6
modem for fuld skrue.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-01 19:26

"Bent skohorn" <knud@skodliv.dk> wrote in message
> [...]
>
> d.v.s at du kan sidde og flytte filer mellem 2 hurtige sites fra dit 33.6

Ok, lyder smart..

Hvad så hvis man har 2 servere... og hvis man logger på den ene, kan man
både hente fra den, man er logget på, og så den anden server. Og så omvent?

Fra : Bent skohorn

Dato : 27-03-01 05:18

uhm.. formålet med fxp er at flytte mellem to sites med minimal trafik til
dig selv. Hvis du vil hente fra flere sites på en gang kan du entet finde et
multithreaded ftp program, eller starte to almindelige..