Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med billeder til Pc'er (igen) ??~
Fra : Uffe Siliam Jensen

Dato : 04-05-03 15:10

Jeg har nogle problemer med at overføre billeder fra mit digitale kamera til
pc'eren.
jeg har to pc'er begge med win2000. Den ene 'virker' nu (jeg siger tak til
Read News, CHr.) , men den anden kniber det gevaldig med.
Når jeg tilslutter en kortlæser (Hama, Traveller SD/MMC, USB), kommer den
først ud og siger - Found New Hardvare <Serching for Drive>, dernæst kommer
den med <Generic USB SD Reader, USB Device>. Og så går den nærmeste i stå,
svært at få den til at reagere på noget.
Hvis jeg ser i 'Win. Task Manager' bruger 'System bruger' 99% af CPU tiden
og altså der sker ikke noget, så jeg må tage strømmen -surt.
Håber meget nogen kan hjælpe mig (igen).

mvh. Uffe

Fra : Madsen

Dato : 04-05-03 14:13

Uffe Siliam Jensen skrev:

> <Generic USB SD Reader, USB Device>

Har du ikke en driver til den kortlæser leveret af producenten?
Den normale fremgangmåde er at installere driveren først og derefter
koble kortlæseren til. Så burde Windows finde kortlæseren og vælge
driveren fra producenten. Generic betyder at Windows bruger en
standarddriver leveret af Microsoft og det er langt fra sikkert at
den passer særlig godt til din kortlæser.

Madsen.

Fra : Poul Krogh

Dato : 04-05-03 17:52

Hmmm hvis de begge kører med Win2K så burde fremgangsmåden fra den den der
virker jo være nok. Altså hvis du har installeret de samme drivere til dine
enheder. Hvis du ikke har det, ja så kan det jo være en eller flere ting ud
af en million der kan være galt. Prøv at bruge windows update funktionen,
Den installerer ikke noget på din computer (ud over det program der checker
om der mangler updates, den heder Windows Update-software). Den finder alle
de potentielle updates der kunne være brugbare for dig. Deriblandt drivere.
Vælg dem du har brug for og installer dem. Efter dette burde der være alle
grunde til at detr virker når du næste gang sætter din USB læser til.
Jeg plejer ikke at installere nogen form for drivere inden jeg plugger mine
nye USB enheder til. Det kan godt være at Windows ikke kan finde den rigtige
driver til enheden, men så laver den en standard enhed der som regel er
markeret med et gult udråbstegn, der markerer at der er noget ivejen med
enheden. Hvis den finder enheden er det tit nødvendigt at unplugge enheden
og derefter sætte den til igen. Dette er fordi, tror jeg, at den tit først
finder en USB hub eller root, installerer softwaren til denne. Og når du så
næste gang sætter din enhed til, finder den en enhed på denne USB root/hub.
Hvis Windows ikke finder enheden, men kun en standardenhed, så skal du bruge
en driver. Prøv at opdatere/reinstalle driveren inde fra System
properties --> Hardware --> Device manager og sæt kryds ved Microsoft
Windows Update og lad den køre. Hvis dette ikke virker skal du til din
producents hjemmeside eller kanske ligger der en driver på en CD ?!

Men du siger den finder den og så fryser. Prøv at sætte et kort i læseren,
trække kortet ud af læseren og/eller unplugge læseren helt fra systemet og
derrefter plugge det til igen. Nogen gange skal Windows bare "tvinges" til
at gøre noget andet end det den var igang med.
Og ja det er lidt et rodet råd, men plejer at virke