Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digicam og extern flash?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-05-03 19:22

Hej

Mit billige hp kamera skyder den indbyggede flash af to gange...

Jeg regner med, at første gang er for at måle den rigtige lysstyrke, og anden
gang er eksponeringen.

Men hvordan virker det på et kamera med externflash, hvordan måles den rigtigr
styrke?

Helt specifikt tænker jeg på et OlympusC-5050, som jeg er blevet lidt varm på..

Claus

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 03-05-03 20:43

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i dk.fritid.foto:

>Mit billige hp kamera skyder den indbyggede flash af to gange...

>Jeg regner med, at første gang er for at måle den rigtige lysstyrke, og anden
>gang er eksponeringen.

Øhhh, hvad er forskellen?

Formodentlig skyder kameraet flashen af første gang for som en slags
forebyggelse mod 'røde øjne'.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-03 23:47

Nogle flash i Canons Speedlight serie (ihvertfald 550EX, som jeg har) skyder
netop 2 flashes, een for lysmåling og een for exponeringen. Systemet heder
E-TTL og er en udbygning af A-TTL som er en udbygning af TTL

Jeg ved ikke om dit kamera bruger samme princip, men det er ikke utænkeligt.

--Michael