Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder til pc !!! problem !!!
Fra : Uffe Siliam Jensen

Dato : 03-05-03 16:53

Et stort problem.

Jeg har købt en Konica KD-500Z digital kamera.

Alt virker og er meget fint lige til jeg skal overføre billederne til pc'
eren.

Det kan jeg ikke og så kan kameraet være nok så fint.

Med kameraet fuldte et USB kabel, en cd'er med en instruktion på.

Jeg har også købt en 'Traveller SD/MMC, USB' fra firmaet hama (en kort
læser), i den tro at det ville hjælpe, men nej.

Jeg har to pc'er en alm. og en bærbar, de kører begge Win2000

Når jeg sætter kortlæseren på den bærbare pc'er får jeg at vide at "Twain
kilde mangler"

Den alm. Pc'er rebooter når jeg tilslutter kortlæseren. Starter jeg pc'eren
op med kortlæseren tilsluttet, siger den 'USB Mass Storage Device' og så
sker der ikke mere.

Alt software skulle ligge i win2000, jeg bruger 'FotoStation 4.0' og 'Adobe

PhotoShop'.

Håber meget en kan hjælpe mig !!! (5000 kr er mange penge for noget man ikke
kan bruge).

jeg vil holde øje med et evt. svar her, men jeg modtager også gerne mail

mvh. Uffe

Fra : Christian Lyng

Dato : 03-05-03 16:14

> Den alm. Pc'er rebooter når jeg tilslutter kortlæseren. Starter jeg
pc'eren
> op med kortlæseren tilsluttet, siger den 'USB Mass Storage Device' og så
> sker der ikke mere.

Når den siger 'mass storage device' og kameraet er tilsluttet, så kig lige i
My Computer der skulle du nu have fået et nyt drev, hvor alle dine billeder
ligger.

CHr.

Fra : paul

Dato : 03-05-03 21:59

Christian Lyng wrote:

> Når den siger 'mass storage device' og kameraet er tilsluttet, så kig lige i
> My Computer der skulle du nu have fået et nyt drev, hvor alle dine billeder
> ligger.

Hvis du har mulighed for det, prøv at tilslutte dit kamera til en PC med windowsXP. Det
plejer det at være meget nemmere med usb på XP end på win2000. Om ikke andet kan du få
tjekket om dit kamera er i orden...