Home Netparty HJÆLP SØGES
Fra : Freemen

Dato : 26-03-01 12:37

Hej Netspec.

Et newbie spørgsmål!!

Jeg skal med nogle gutter spille lidt spil i weekenden. (4-8 stk)

Her er hvad jeg vil gøre!

Sætte alle pc'erne på til at have hver sin ip. 192.168.0.x
Subnet 255.255.255.0
Installer TCP/IP på alle pc'erne og ikke andet!

Dette gøre jeg for at kunne overføre med "ok" hastigheder imellem pc'erne.
Ved brug af FTP clienter og en ftp server.

Nogle bedre forslag??? ville gerne køre direkte forbindelse unden hjælp af
windows, da dette jo tager næsten dobbel så lang tid som FTP.

Hvad så med spillene?? hvis nu man vi køre ipx istedet tcp/ip! og er der
nogen grund til at køre med ipx i stedet for tcp/ip???

Takker på forhånd.

/Freemen

Fra : Thomas Thyregod

Dato : 26-03-01 14:36

Jeg synes du skal køre IPX, da den er hurtige på et lokal netværk. Derved
ikke sagt at du ikke også kan køre TCP/IP, men til at overfører filer skal
du nok bruge IPX. Grunden til at vælge TCP/IP er at den er mere stabil end
IPX, fordi en tjekker hver pakke der bliver sendt mellem maskinerne.

Ellers lyder det som en glimrende ide!!

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-03-01 19:20

On Mon, 26 Mar 2001 15:36:25 +0200, "Thomas Thyregod"
<Thomas@cde.dk> wrote:

> Jeg synes du skal køre IPX, da den er hurtige på et lokal netværk.

Det er voldsomt oversimplificeret, faktisk i en grad, så det er
rimeligt at kalde det noget snik-snak. Nogle ting vil køre bedre
med IPX, nogle bedre med IP. Og nogle ting *kan* kun køre IP
eller IPX.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-03-01 19:18

On Mon, 26 Mar 2001 13:37:01 +0200, "Freemen" <@lupo3l@mail.dk>
wrote:

> Sætte alle pc'erne på til at have hver sin ip. 192.168.0.x
> Subnet 255.255.255.0
> Installer TCP/IP på alle pc'erne og ikke andet!

Jeg vil foreslå, at du tager sidste punkt først, og jeg kan ikke
se, hvorfor du ikke skulle give *mulighed* for at bruge Windows
Networking.

> Hvad så med spillene?? hvis nu man vi køre ipx istedet tcp/ip! og er der
> nogen grund til at køre med ipx i stedet for tcp/ip???

Ja. Der er nogle spil, der kun kan køre IPX. Det er et ret godt
argument.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-01 15:53

Jeg er crew i et netparty hvor vi har 100 deltagere... Her tvinger vi at
folk sletter deres ipx protokol, hvis ikke de kan bevise at de har brug for
den. Folk skal selfølgelig have tcp/ip ellers virker intenet,ftp(Tror jeg)
og alt det der, ikke.

Mvh
En nørd

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel