Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Soligor objektiv.........kender i det??
Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 01-05-03 21:49

Hej

Jeg er faldet for et "Soligor Af 100-400/4.5-6.7" hos en forhandler i
Tyskland. Det koster 199,- Euro. Er der nogen der kender det(navnet siger
ikke mig noget). Er det værd at bruge penge på. eller skal jeg holde
fingrene langt væk.
Nu ved jeg at i vil spørge hvad jeg skal bruge det til.........jeg ved det
ikke endnu, men jeg har længe godt kunne tænke mig en større tele.

mvh
Kent Klein Jessen

Fra : max

Dato : 01-05-03 20:09

> [...]
> Nu ved jeg at i vil spørge hvad jeg skal bruge det til.........jeg ved det
> ikke endnu, men jeg har længe godt kunne tænke mig en større tele.

-------------------- 199,-? --------------------

Køb det, det lyder sjovt, og det er sikkert meget bedre
end prisen indikerer.. Soligor, Tamron, Tokina, Sigma
og så videre, de laver gode objektiver til billige penge,
men er du meget kritisk, skal du nok op på 1-2000 ?
for noget i den brændvidde.. Sigma's 50-500 Apo EX
får pæne ord med på vejen af div. brugere -
Under 1000,-? i Tyskland.
-max-

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 01-05-03 22:44

"Kent Klein Jessen" <klein@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu ved jeg at i vil spørge hvad jeg skal bruge det til.........jeg ved det
> ikke endnu, men jeg har længe godt kunne tænke mig en større tele.

Hold fingrene langt væk!

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 01-05-03 22:46

Jens Bendtsen <aura@tiscali.dk> wrote:

> "Kent Klein Jessen" <klein@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hold fingrene langt v?k!

Ubegrundede indlæg er jo ikke ret meget værd, vel? Hvis du har noget
reelt at sige om objektivet, så gør det - ellers, lad helt være.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-05-03 22:51

"Jens Bendtsen" <aura@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hold fingrene langt væk!

Fordi...? Det bare er generel skidt kvalitet?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 01-05-03 22:53

Kent Klein Jessen wrote:
> [...]
> Nu ved jeg at i vil spørge hvad jeg skal bruge det til.........jeg
> ved det ikke endnu, men jeg har længe godt kunne tænke mig en større

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/pri_soligor_objektiv_af.php

Tja, jeg ville nu ik købe den. Kig efter noget Sigma med OS (hos Canon
hedder det IS!) det er altså værd at gå efter når vi snakker tele.
(billedstabilisering)
Men det får du altså så heller ik for 1500kr... men noget brugt, eller demo
fra tyskland kan man godt rende over. Men med en bl. 4.5-6.7 er det heller
ik ret sjovt...

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 02-05-03 00:41

> [...]
demo
> fra tyskland kan man godt rende over. Men med en bl. 4.5-6.7 er det heller

Den nye Sigma med OS ser spændende ud..80-400/4,5-5,6, det
er deres første objektiv med OS, så må vi se hvad den kan, prisen
1500? er ihvertfald fin.
http://www.dpreview.com/news/0209/02093003sigmalenses.asp
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-05-03 11:35

max wrote:

> Den nye Sigma med OS ser spændende ud..80-400/4,5-5,6, det
> er deres første objektiv med OS, så må vi se hvad den kan, prisen
> [...]

Ja, jeg glæder mig enormt til en bekendt køber den så jeg kan låne og
teste
Men ja, den ser spændende ud.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 02-05-03 12:05

> Ja, jeg glæder mig enormt til en bekendt køber den så jeg kan låne og
> teste
> Men ja, den ser spændende ud.
>
> --
> Vh. Peter Andersen

Det lyder som en meget sympatisk person, ham/hende
kunne jeg også have som go' ven.. Du har bare at poste
din konklution her..
-max-
ps. hvorfor blir mine euro tegn til spørgsmålstegn når jeg
poster her, det er rigtigt når jeg sender...???

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-05-03 12:10

max wrote:

> Det lyder som en meget sympatisk person, ham/hende
> kunne jeg også have som go' ven.. Du har bare at poste
> din konklution her..
desværre blir det måske ik foreløbig.

> ps. hvorfor blir mine euro tegn til spørgsmålstegn når jeg
> poster her, det er rigtigt når jeg sender...???
Formentlig fordi du bruger en gal tegntabel.. hvilket news program har du
fat i?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 02-05-03 12:18

> Formentlig fordi du bruger en gal tegntabel.. hvilket news program har du
> fat i?
>

> --
> Vh. Peter Andersen

OE uencode, skal jeg bruge mime..? eller er det
noget helt andet.. hjælp tak tak -max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-05-03 12:43

max wrote:

> OE uencode, skal jeg bruge mime..? eller er det
> noget helt andet.. hjælp tak tak -max-

Næ, jeg ved det ik så. Hvis jeg poster med UTF-8 så får jeg heller ingen
eurotegn, men måske er der en tegntabel på newsserveren, eller måske noget
andet.
Det må stå hen i det uvisse.... med mindre andre ved det?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 02-05-03 02:50

> [...]
> Nu ved jeg at i vil spørge hvad jeg skal bruge det til.........jeg ved det
> ikke endnu, men jeg har længe godt kunne tænke mig en større tele.

http://www.photodo.com/prod/lens/35lensesmtf.shtml
-max-

Fra : Børge Larsen

Dato : 02-05-03 07:07

Hvis du vil have kvalitet skal du ikke købe Soligor. Regn heller ikke her
med at du får mere end du betaler for.

Fra : Peter Hyldrup

Dato : 02-05-03 15:15

Hej
Jeg har engang haft et Cosina 100-400mm/4.5-6.7
Det kan sagtens være det samme obj. da flere fabrikanter i den billige ende,
får lavet deres obj. det samme sted og så bare sætter deres eget navn på.
Det var et ok obj. til prisen (800 kr. brugt) men det er jo ikke Canon
kvalitet :) AF hastighed, skarphed og lysstyrke er obj. svage punkter. Men
det er fint til at finde ud af, om man har brug for en tele i denne
størrelse.
Peter

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-03 13:13

> [...]
> Nu ved jeg at i vil spørge hvad jeg skal bruge det til.........jeg ved det
> ikke endnu, men jeg har længe godt kunne tænke mig en større tele.

Hej Kent

Engang for efterhånden rigtig mange år siden, faldt jeg over en Soligor 135
mm, 2,0. Den var på det tidspunkt brugt, og den er ikke blevet mindre brugt
med alderen, og fungerer stadig efter hensigten. Så hvis de ellers lever op
til, hvad de var i gamle dage, så vil jeg da ikke fraråde Soligor. Jeg har
ikke hørt noget skidt om dem. Soligor har vist været i live hele tiden. Så
det er ikke som med Sigma, at kvaliteten har været temmeligt omskiftende.
Som prisen antyder, er det sikkert ikke verdens bedste objektiv, men jeg vil
tro, til prisen ganske udmærket.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jeppesen

Dato : 05-05-03 20:51

> [...]
> Tyskland. Det koster 199,- Euro. Er der nogen der kender det(navnet siger
> ikke mig noget). Er det værd at bruge penge på. eller skal jeg holde

Købt billigt og græd mange gange - køb dyrt og græd kun én gang

Mvh Kim

SNIP