Netværk --statinær til bærebar--
Fra : NAS

Dato : 26-03-01 11:09

Hej
Hvor kan min computer ikke se hinanden??
Jeg har et isa-kort på stationær og et usb fast ethernet på bærebaren.
Skal lave noget med opsætning i netværk--kontrol panel eller andet??
Jeg har intet kendskab til et område som dette, så i må godt betragte mig
som dum
tak på forhånd

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 26-03-01 18:22

D. Mon, 26 Mar 2001 12:08:58 +0200 syntes "NAS" <nhiasy@stofanet.dk> at
dk.edb.netvaerk skulle vide at <lwEv6.514$Tj4.48009@news101.telia.com>.

> [...]
>Skal lave noget med opsætning i netværk--kontrol panel eller andet??
>Jeg har intet kendskab til et område som dette, så i må godt betragte mig

http://www.zip.dk/netinst.shtml har jeg skrevet hvordan jeg fik et
sådant netværk op mellem en Win 95 (stationær) og Win 98 maskine (blærbar),
med de nødvendige indstillinger illustreret.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

Er du nørd? Test det på nørdtesten:
http://www.zip.dk/neard/test.php

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-01 18:39

"Simon Mikkelsen" <div-master@zip.dk> skrev i en meddelelse
> Er du nørd? Test det på nørdtesten:
> http://www.zip.dk/neard/test.php

Jeg tog den. Den mente ikke jeg var nørd... (drag selv konklusionen)
Desuden manglede jeg en svarmulighed til denne:
Hvor mange tal kan man binært representerer med 4 bit?
4 - 64 - 256 - 400

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Eivind Olsen

Dato : 26-03-01 18:58

> Jeg tog den. Den mente ikke jeg var nørd... (drag selv konklusionen)
> Desuden manglede jeg en svarmulighed til denne:
> Hvor mange tal kan man binært representerer med 4 bit?
> 4 - 64 - 256 - 400

4 bit binært ?

2->4 = 2 * 2* 2 *2 = 16

så man må sige at det var svar nummer 5 ........

mvh

Eivind

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-03-01 19:33

On Mon, 26 Mar 2001 19:39:25 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Desuden manglede jeg en svarmulighed til denne:

Derudover forudsætter man også at serielporte har 9 ben. Tsk.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Henning Birch

Dato : 27-03-01 07:02

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> [...]
> Desuden manglede jeg en svarmulighed til denne:
> Hvor mange tal kan man binært representerer med 4 bit?

Ifølge testen er svaret 256 - jeg prøvede mig frem og så hvad der gav
flest point. Jeg konkluderer at det _ikke_ er en nørd der har lavet
testen.

Med mindre selvfølgeligt han mener 8 bit

--
Henning

Hvorfor stoppe nu netop som jeg begynder at hade det.

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 30-03-01 22:07

D. Mon, 26 Mar 2001 19:39:25 +0200 syntes "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> at dk.edb.netvaerk skulle vide at
<99nurs$sma$1@tnews.inet.tele.dk>.

>Jeg tog den. Den mente ikke jeg var nørd... (drag selv konklusionen)
>Desuden manglede jeg en svarmulighed til denne:
>Hvor mange tal kan man binært representerer med 4 bit?
>4 - 64 - 256 - 400

Det var en smutter, som jeg nu har rettet - det var vist ret sent da jeg
lavede spørgsmålene

>D. Mon, 26 Mar 2001 20:33:13 +0200 syntes Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> at dk.edb.netvaerk skulle vide at <2q2vbt49ghttgtcc5d1r4015o3h75rl5ve@news.worldonline.dk>.

Jeg må vist præsicere spørgsmålene lidt

>D. Tue, 27 Mar 2001 08:01:55 +0200 syntes Henning Birch <hb@kemi.dtu.dk> at dk.edb.netvaerk skulle vide at <3AC02CD3.BDCF7ABB@kemi.dtu.dk>.

Ahm... Jeg mente faktisk 4 bit, men havde i de sene nattetimer fået
forskruet hovedet totalt.