Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedkritik uge 13
Fra : Tom Wagner

Dato : 26-03-01 10:45

Jeg synes absolut, at det er et godt billede. Det er velkomponeret og
vækker spontant min interesse. Herligt at se et godt sort/hvidt
billede, hvor farverne bestemt ikke savnes. Jeg ville gerne have lagt
navn til det.

Men jo mere jeg betragter det, desto mere klinger min begejstring af.
For billedet virker lidt for "fortænkt", lidt for opstillet, lidt for
statisk, eller hvad man nu kan finde på at sige om den flotte
komposition.

Det er jo kolossalt store krav at stille, at man både vil have et
velkomponeret billede og et, der virker friskt, levende og uopstyltet.

Tom

Fra : Erik Agertoft

Dato : 26-03-01 16:56

On Mon, 26 Mar 2001 11:45:16 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk>
wrote among other things:

> [...]
>vækker spontant min interesse. Herligt at se et godt sort/hvidt
>billede, hvor farverne bestemt ikke savnes. Jeg ville gerne have lagt

osv..............

Jeg har gjort mig nogenlunde samme tanker, men jeg synes stadig, det
er et godt billede.
Jeg går ud fra, at det er opstillet, men det er ok for mit
vedkommende.
Inden opstillingen har fotografen jo "set billedet for sig", og det er
da godt set og realiseret.

Mvh
Erik

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 26-03-01 18:26

> [...]
> vedkommende.
> Inden opstillingen har fotografen jo "set billedet for sig", og det er

Afhængig af de originale farver, tror jeg billedet havde været bedre i
farver. Jeg synes S/H altid er lidt døde i det - selv fremragende billeder.

Men jeg foretrækker billedet her i spejlvendt udgave.. At billedet er
opstillet synes jeg er irrelevant.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen