Webshop i FrontPage??
Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 26-03-01 10:12

Hej,

Kan man lave en Web-shop i FrontPage??
Og hvordan griber man sagen an??

Finn Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-03-01 11:38

Ja. det eneste du skal finde ud af er om du vil anvende ASP, CGI eller
PHP. Start derfra.

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 26-03-01 11:47

OK,
Troede at man kunne lave det i HTML??
Hvad med CGI ?? Er dette ikke letteste??

/Finn

Fra : Pernille og Lars

Dato : 26-03-01 18:32

Det kan godt lade sig gøre i html/java.

Men hvis du vil have lagerstyring, (altså din vareliste/lager på en
database) så vil det letteste efter min mening være at lave det i ASP med en
Access database

Hvis du ikke kender noget til hverken ASP eller PHP kan du starte med at
finde materiale om disse, og starte med en af dem ( de skulle efter sigende
være lige svære/lette)(kender ikke selv til PHP)

Et godt sted at starte er www.netcoders.dk

MVH
Larsen

Finn Jensen [Shannon Fly Dressing] <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99n6n1$l9m$1@news.cybercity.dk...

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 27-03-01 05:21

"Pernille og Lars" <hestetoften@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvis du vil have lagerstyring, (altså din vareliste/lager på en
> database) så vil det letteste efter min mening være at lave det i ASP med

Hej,

Jeg fandt hos easyEware.com hvad jeg søgte efter. Et glimmerende program til
79.00 Dollars som opsætter hele web-shoppen ved hjælp af nogle få
indtastninger og museklik.

Tucows har forskellige programmer men 99% ser ud til at være noget værre
skrammel!!.

I første omgang klarer jeg mig uden lagerstyring så jeg undgår ASP og
Access.

Men det jeg efterlyste var hvordan den laves fra bunden i f.eks. JavaScript.

Finn Jensen

Fra : Andreas Paasch

Dato : 26-03-01 20:21

Der findes et program fra England der er vildt simpelt at bruge - med en 30
dages trial.
Programmet generer al den nødvendige kode i ASP som skal bruges til en
komplet butik.

Hertil besøges: www.whorl.co.uk - linket er tjekket og virker.

Prisen for registreringen ligger på ca. kr. 1.500,-

Mvh.
Andreas Paasch

"Finn Jensen [Shannon Fly Dressing]" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in
message news:99n16v$e7b$1@news.cybercity.dk...

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 27-03-01 05:23

"Andreas Paasch" <Andreas@Paasch.Net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hertil besøges: www.whorl.co.uk - linket er tjekket og virker.
>
> Prisen for registreringen ligger på ca. kr. 1.500,-

Thanx

Fandt hvad jeg søgte hos easyEware til 79.00 dollars

Finn Jensen

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 27-03-01 11:52

> [...]
30
> dages trial.
> Programmet generer al den nødvendige kode i ASP som skal bruges til en

Hvad så med FrontPage??. Så skal man vist bruge en anden PWS end den der
følger med FrontPage oder wass??

> Hertil besøges: www.whorl.co.uk - linket er tjekket og virker.

Prøver at hente "dyret"

Finn Jensen

Fra : Andreas Paasch

Dato : 27-03-01 13:10

Finn,

såvidt mig bekendt kan PWS ikke klare ASP kode, men løsningen er ret simpel,
smut ud på www.apache.org og installer en Apache server derfra.

Den kan endda konfigureres til at vise SSI, hvilket jeg benytter mig af.

Alternativt kan du jo køre med en MS IIS.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Andreas Paasch

Dato : 27-03-01 13:12

UPS !

Der er jeg vist lige gået galt mht. ASP, PWS, mv. ... se anden posting
længere opppe vedr. noget at bruge PWS til.

Beklager.

Andreas

Fra : N/A

Dato : 27-03-01 05:22