object referencer
Fra : Roar Skrydstrup Jens~

Dato : 26-03-01 07:43

Hej NG.
Jeg er ved at lave et større system i PHP. I den anledning er jeg stødt
ind i nogle problemer med OOP i PHP.

Kender nogen noget til om det er muligt at sende referencer til objecter

der ligger som instansvariable i et andet object som returværdier fra
metoder?

Er det overovet muligt at anvende referencer på sammensatte datatype i
PHP, og er det ikke, er der så nogen der har opdaget en god workaround.

- Roar Jensen

Programmør, Bitsi Aps.

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 26-03-01 10:11

"Roar Skrydstrup Jensen" <roar@bitsi.dk> skrev i en meddelelse

> Kender nogen noget til om det er muligt at sende referencer til objecter
>
> der ligger som instansvariable i et andet object som returværdier fra
> metoder?

Hej Roar,

Jeg har prøvet at pille lidt med det, her er resultatet:
http://linux.control.dk/eksempler/objrefs/

Det virker dog ikke i php3, jeg ved ikke om der er en måde at komme udenom
det der..

--
Mvh. Nezar Nielsen

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 26-03-01 10:18

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at pille lidt med det, her er resultatet:
> http://linux.control.dk/eksempler/objrefs/

Ups, der havde indsneget sig en lille fejl, som er rettet nu (jeg ændrede i
objektet før jeg lavede reffen, hvorfor reffen om det så var en ref eller en
kopi, ville indeholde de samme data ligegyldigt hvad)

/N

Fra : Roar Skrydstrup Jens~

Dato : 29-03-01 07:55

Nezar Nielsen wrote:

> [...]
> objektet før jeg lavede reffen, hvorfor reffen om det så var en ref eller en
> kopi, ville indeholde de samme data ligegyldigt hvad)

Jamen det er jo herligt... det ser ud til det virker... jeg fik osse tingene
til at virke i livekode... Nu er der bare en større mængde kode der skal laves
lidt om på ,
men tak for hjælpen.
-Roar