Domæne på ADSL
Fra : Zapster

Dato : 26-03-01 07:58

Hejsa

En der har et godt forslag til hvordan man hoste et domæne op en TDC
Pro@ccess linje med kun én ip adresse. Der var engang en der "mumlede" noget
om at man bare skulle sette dns´en på ti lat peje på TDCs name server selv
om de ikke har oprettet zonen på deres server. Nogle der ved om man kan gøre
dette, eller har andre forslag til det? Ville helst gøre det uden at blande
nogle ISP´er ind i det.

\zapster

Fra : Michael Williams

Dato : 26-03-01 08:13

Hej Zapster

I dit Pro@ccess abonnement er inkluderet oprettelse i DNS'en hos TDC.
Se eventuelt hos www.tele.dk

Williams

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-03-01 08:40

"Michael Williams" <NOSPAM-michael@williams.at> skrev i en meddelelse

> I dit Pro@ccess abonnement er inkluderet oprettelse i DNS'en hos TDC.
> Se eventuelt hos www.tele.dk

Da ikke både primær og sekundær dns for .dk domæner vel ?

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Christen Stephansen

Dato : 26-03-01 15:48

> Da ikke både primær og sekundær dns for .dk domæner vel ?

Jo. Den løbende pris er forresten kun 75,-/kvartalet hvis du kun skal have
primær DNS, så vidt jeg husker. Kvartalsmæssig eller månedlig pris? Kan
aldrig huske det.

/Christen Stephansen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 26-03-01 16:45

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote:

>Jo. Den løbende pris er forresten kun 75,-/kvartalet hvis du kun skal have
>primær DNS, så vidt jeg husker. Kvartalsmæssig eller månedlig pris? Kan
>aldrig huske det.

Det lyder billigere end det jeg synes at huske. Hvad er prisen hvis man
kun skal have sekundær DNS, hvilket jo er betragteligt mere interessant
end kun primær?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 26-03-01 21:51

Hej,

(se også hjertesukket i bunden af denne besked)

> Det lyder billigere end det jeg synes at huske. Hvad er prisen hvis man
> kun skal have sekundær DNS, hvilket jo er betragteligt mere interessant
> end kun primær?

Det koster 75 kr i kvartalet ex moms. Jeg har kæmpet med at få etableret
Tele Danmark som sekundær DNS på det sidste. Først fik jeg et skema med en
overskrift i stil med "Bestilling af sekundær DNS" hvor der stod at det
skulle man udfylde hvis man ville have Tele Danmark til at være sekundær DNS
server og der stod på skemaet at det kostede 75 kr i kvartallet ex moms. Jeg
udfyldte det så og sendte det ind med den tanke at når de så havde oprettet
sekundær DNS kunne jeg bede DK hostmaster om at omdirigere mit domaine.

Men det lod til at det skema skulle man kun benytte hvis man ville have et
helt nyt domaine navn. Hvis man vil have omdrigeret et domaine navn fra et
andet sted og selv være primær DNS og have TeleDanmark som sekundær skal man
altså tilsyneladende _ikke_ udfylde et skema om bestilling af sekundær DNS.
Så skal man så vidt jeg har forstået udfylde et skema om at man gerne vil
have omdirigeret domainet og så på det skema anføre at man gerne vil have at
TeleDk er sekundær DNS. Det anfører man ved at undlade at skrive noget i
feltet hvor man ellers skulle skrive sekundær DNS.

Bemærk også at modsat det der står på dette skema så koster det ikke noget
at få omdirigeret et domaine selvom man vælger sin egen maskine på sin ADSL
pro@cess linje til primær DNS server.

Og et lille hjertesuk: Jeg har ringet og snakket med Tele Danmark for at få
dem til at være sekundær DNS to gange.. Begge gange er jeg blevet stillet om
ca 10 gange.. Alle dem man taler med er søde og venlige.. Men det er altså
lidt trættende... Hvor ville det dog være rart hvis Tele Danmark havde et
sted man kunne ringe til og at det var et sted der vidste hvor man skulle
stilles hen for at få hvad gjort..

Venlig Hilsen

Christian Worm

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 27-03-01 00:46

Christian Worm Mortensen <worm@dkik.dk> wrote:

> [...]
> sted man kunne ringe til og at det var et sted der vidste hvor man skulle

Send alle henvendelser vedr DNS via email til hostmaster@tele.dk.
Hostmaster har travlt og vil så vidt muligt ikke tale i telefon. Til gengæld
svarer hun hurtigt på mail.

/jan

Fra : Christian Worm Morte~

Dato : 27-03-01 08:04

Hej,

> Send alle henvendelser vedr DNS via email til hostmaster@tele.dk.
> Hostmaster har travlt og vil så vidt muligt ikke tale i telefon. Til
gengæld
> svarer hun hurtigt på mail.

Jeg fik at vide at det var vigtigt at jeg faxede underskrifter m.v. ind i
det der jo er tale om at man køber en ny service man betaler for.

Venlig Hilsen

Christian Worm

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 27-03-01 10:16

Christian Worm Mortensen <worm@dkik.dk> wrote:

> Jeg fik at vide at det var vigtigt at jeg faxede underskrifter m.v. ind i
> det der jo er tale om at man køber en ny service man betaler for.

Det er også rigtigt, men du kan nemt spare en 5-10 omstillinger ved at
kontakte den rigtige person fra starten :)

/jan

Fra : Christen Stephansen

Dato : 27-03-01 16:24

> Det er også rigtigt, men du kan nemt spare en 5-10 omstillinger ved at
> kontakte den rigtige person fra starten :)

Well, du får da vel ikke hostmaster til at ændre DNS, når brugeren ikke er
kunde hos TDC? Her snakker vi om redeligering af domænet, dvs. overtagelse
af DNS-service fra en anden udbyder af DNS. Altså ikke en ændring af
zonefilen. Nu kan jeg vist ikke skære det mere ud i pap ...

Men Jan, bryder hostmaster reglen? Vil hostmaster yde service for (blot)
potentielle kunder?

Jeg gætter på, at den hostmaster jeg kender helst vil være fri for
kundekontakt af den art. Som så mange andre der sidder i driften. Og det er
så ganske forståeligt

/Christen Stephansen

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 30-03-01 00:14

> [...]

> af DNS-service fra en anden udbyder af DNS. Altså ikke en ændring af
> zonefilen. Nu kan jeg vist ikke skære det mere ud i pap ...

Nej, selvfølgelig ydes der ikke service over for folk, der ikke er kunder,
men folk der er på som kunder, fx ved at redelegere til TDC, skal
naturligvis have en ordentlig behandling

> Men Jan, bryder hostmaster reglen? Vil hostmaster yde service for (blot)
> potentielle kunder?

Nej.

> Jeg gætter på, at den hostmaster jeg kender helst vil være fri for
> kundekontakt af den art. Som så mange andre der sidder i driften.

Det har du helt ret i :)

/jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-03-01 08:39

"Michael Williams" <NOSPAM-michael@williams.at> wrote in message
> Hej Zapster
>
> I dit Pro@ccess abonnement er inkluderet oprettelse i DNS'en hos TDC.
> Se eventuelt hos www.tele.dk

Ja ringer man til dem, for man at vide at det gælder dog ikke Proaccess ADSL
:(((

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Christen Stephansen

Dato : 26-03-01 15:47

> Ja ringer man til dem, for man at vide at det gælder dog ikke Proaccess
ADSL
> :(((

Det passer ikke. Det er inkluderet, dog ikke løbende pris. Dvs. du kan
gratis få redeligeret et domæne (du i forvejen har) til TDC Internet's
DNS-servere, og skal så betale den løbende pris (vist nok 100,-/kvartal).

/Christen Stephansen

Repræsenterer ikke sin arbejdsplads i fritiden.

Fra : Zapster

Dato : 26-03-01 09:07

Problemet er at jeg selv vil hoste primær ns og mangler et sted at peje sek.
dns til. Det er i den forbindelse jeg spørger om jeg bare kan peje sek. dns
til en af TDC´s nameservere ?
\zapster

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-01 09:10

"Zapster" <Zapster@zapster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sek.
> dns til. Det er i den forbindelse jeg spørger om jeg bare kan peje sek.

Ja, mod betaling.
Ring til 80808031

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 26-03-01 09:21

> [...]

> om de ikke har oprettet zonen på deres server. Nogle der ved om man kan gøre

Det kan du ikke. DK-hostmaster checker om zonen findes på alle de
navneservere du har listet, og hvis den ikke gør det, går redelegeringen
ikke igennem.

Du kan enten:

1. Outsource DNS totalt
2. Betale dig fra at fx TDC er sekundær for dig
3. Alliere dig med en anden PA bruger, og I kan så være sekundære for
hinanden

Husk også at din navneserver skal registreres hos DK-hostmaster, og det
koster penge, så hvis det kun drejer sig om et enkelt domæne er det
langt billigere bare at outsource DNS.

/jan

Fra : Zapster

Dato : 26-03-01 09:27

En anden ting der måske er en der kan hjælpe mig med. Hvad koster det at få
flere IP adresser på TDC P@ ?

Fra : ZeFFeZ Praetorian

Dato : 26-03-01 11:35

hos teaminternet.dk koster 4 ekstra ip'er 2000kr i oprettelse og 250kr
om måneden sammen med en pro@ccess adsl linie. De kører også en masse
dns sjov så du kan da prøve at maile/ringe til dem.

/ZeFFeZ

--
   ----------- Signature -----------
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>

|=-> Wanted <-=|
<>Pentium Pro Motherboard (preferably dual/quad) that can take 64mb
edo's or sd ram, with vrm if possible
<>2 Pentium Pro 180 or 200mhz processors with heatsink+fan(and maybe
vrm).
Mail me if you can help

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 27-03-01 09:06

> [...]

gøre
> dette, eller har andre forslag til det? Ville helst gøre det uden at

Gør som jeg. Jeg bestilte et par domains hos www.domainhost.dk og deres DNS
peger så på mit Pro@ccess ip-nummer og alt triller som en drøm. Og
prisen...: 60,- + moms om ÅRET for denne DNS service. Ganske billigt og
smidigt.

- Bobby