MS Windows
briani 27239
endnu et forsøg med win XP
Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-05-03 17:58

Hej

nu har jeg givet XP endnu en chance, og jeg er stadig ikke 100% tilfreds..

1. jeg kan ikke finde en driver til min Logitech mus, der giver mig mulighed
for
at definerer tommel knappen, som hypermenu

2. jeg savner det lille prog fra win98 der hedder imagine

3. ved forsøg åpå et starte Adope Photoshop får jeg en fejlmeddelselse
om at jeg har forlidt memory (jeg har 1GB RAM, og PT 776MB fri)
jeg kører iøvrigt med en 2GHZ selery CPU

4. hvordan får jeg fjernet alt det der farvelade fra XP ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : jens

Dato : 17-05-03 18:11

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:ba5pnb$eh0$1@sunsite.dk...
> [...]
mulighed
> for
> at definerer tommel knappen, som hypermenu

Søg på logitech`s side.

> 2. jeg savner det lille prog fra win98 der hedder imagine

Hvad er det nu det kan ?

> 3. ved forsøg åpå et starte Adope Photoshop får jeg en fejlmeddelselse
> om at jeg har forlidt memory (jeg har 1GB RAM, og PT 776MB fri)
> jeg kører iøvrigt med en 2GHZ selery CPU

Egenskaber for genvejen, find target og egenskaber på den.
Vælg kør som w98 under kompabilitet.

> 4. hvordan får jeg fjernet alt det der farvelade fra XP ?

Hklik på "start" egenskaber, vælg "klassisk" og
Egenskbaber for skærm/skrivebord, find en god gammel w98 eller 95 baggrund
og læg den ind som du har lyst, visning af en hjemmeside som baggrund kan
man også.

Det eneste der umiddelbart ikke er til at ændre er start knappen, den er
enten med runde hjørner eller med skarpe "NT" hjørner.

mvh Jens

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-05-03 19:50

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Søg på logitech`s side.

er gjort, uden resultat

> Hvad er det nu det kan ?

bruges i forbindelse med min scanner, fylder væsentligt mindre, er
væsentligt hurtigere
end det skrammel der fulgte med min Canon D1250U2F

> Egenskaber for genvejen, find target og egenskaber på den.
> Vælg kør som w98 under kompabilitet.

hjalp ikke

> [...]
> og læg den ind som du har lyst, visning af en hjemmeside som baggrund kan

hmm så begynder alle menuer at rulle langsomt frem (det er jeg ikke
interesseret i)
hvis jeg ændre det efter at have valgt klassisk, får menulinien igen den blå
farve

Fra : Leony

Dato : 17-05-03 18:49

> [...]

> 1. jeg kan ikke finde en driver til min Logitech mus, der giver mig
> mulighed for at definerer tommel knappen, som hypermenu

Fandt denne stump tekst i brugernes input til Logitechdrivere.
"These drivers let you enable "HyperMenu" and "HyperJump" features on
CERTAIN Logitech mice"
http://www.neowin.net/comments.php?id=9846
Har du en mus/trackball som understøtter HyperMenu.
Tror nok at Hypermenu er inkluderet i de gamle drivere til min min
Trackman Marble.
Jeg kan uploade dem til dk.binaer hvis du er interesseret, men jeg aner
ikke om det vil virke med Windows XP. Højest sandsynligt vil det ikke.

Tjekkede lige min Windows 98 maskine. Med mouseware 8.20 har jeg på den
mulighed for at vælge HyperMenu og mange andre ting.

> 2. jeg savner det lille prog fra win98 der hedder imagine

Tror du vil kunne finde stort set den samme funktionalitet i IrfanView
(freeware):
http://www.irfanview.com/
Jeg siger stort set fordi jeg aldrig har brugt Imaging, så jeg kender
ikke alle funktionerne i programmet.

> 3. ved forsøg åpå et starte Adope Photoshop får jeg en fejlmeddelselse
> om at jeg har forlidt memory (jeg har 1GB RAM, og PT 776MB fri)
> jeg kører iøvrigt med en 2GHZ selery CPU

Måske kan dette hjælpe:
http://www.adobe.co.uk/support/toptech/photoshop/311963/main.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-05-03 19:58

Hej Leony,

tak for dit svar

> Tjekkede lige min Windows 98 maskine. Med mouseware 8.20 har jeg på den
> mulighed for at vælge HyperMenu og mange andre ting.

jeps, 8.2 er en gammel traver jeg har hidtil benyttet 9.2F med win98
men den er ikke kompatibel med XP :-/

> [...]
> (freeware):
> http://www.irfanview.com/
> Jeg siger stort set fordi jeg aldrig har brugt Imaging, så jeg kender

ok, jeg prøver det

> Måske kan dette hjælpe:
> http://www.adobe.co.uk/support/toptech/photoshop/311963/main.html

nope, fejlen kommer ikke ved forsøg på at åbne et bilede, fejlen kommer ved
forsøg på at starte exe filen, - selve programmet (10GB fri HD, 700MB fri
RAM
burde være nok til at sparke Adope igang)
har kigget i den support ting du linker til, der er ikke lige noget
brugbart..
prøver at genindstalerer Adope Photoshop

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-03 20:23

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:ba60nf$t4l$1@sunsite.dk...
> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

Måske kræver Adobe en Swapfil, ligemeget hvor mange RAM du har??

Med venlig hilsen

Leif Poulsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-05-03 20:27

"Leif Poulsen" <leifATfakseDOTbynetDOTdk> skrev i en meddelelse

Hej Leif

> Måske kræver Adobe en Swapfil, ligemeget hvor mange RAM du har??

kunne tænkes, da jeg kørte win98 havde jeg låst swp filen til 1GB

det må være detXP kalder for sidefil?

under Egenskaber > Virtuel hukommelse står der at
sidefilen pt er 1536MB

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 21:32

Petersen_Michael skrev:

> 3. ved forsøg åpå et starte Adope Photoshop får jeg en
> fejlmeddelselse om at jeg har forlidt memory (jeg har 1GB RAM, og
> PT 776MB fri) jeg kører iøvrigt med en 2GHZ selery CPU

Photoshop behøver nu altså ikke at køre under Win98 kompatibilitet
medmindre at det er en version ældre end version 5 du sidder med og
det er det vel ikke? Prøv at læse meddelelsen Photoshop kommer med.
Det den brokker sig over er sikkert at Photoshops scratch disk og
Windows' sidefil befinder sig på den samme partition.

Madsen.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-05-03 21:40

> [...]
> Det den brokker sig over er sikkert at Photoshops scratch disk og
> Windows' sidefil befinder sig på den samme partition.

fejlmeddelelsen lyder som følger

There is not enough memory (RAM)
to launch PhotoDeluxe

ja ja, jeg ved godt jeg havde skrevet Photoshop,
men det er altså PhotoDeluxe..

any way..

winbøvl, har placeret sidefilen på C-drevet (der er 13,9GB ledig plads)

se nu kan jeg jo ikke åbne Adope PhotoDeluxe, men SVJH
har jeg placeret srcatch disken på E-drevet

Fra : Leony

Dato : 17-05-03 22:15

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev
i en meddelelse news:ba66mb$6v4$1@sunsite.dk

> fejlmeddelelsen lyder som følger
> There is not enough memory (RAM)
> to launch PhotoDeluxe

Altid rart med den præcise fejlmeddelse

> ja ja, jeg ved godt jeg havde skrevet Photoshop,
> men det er altså PhotoDeluxe..

Og så har vi også fået det rigtige navn på programmet der er problemer
med Nu kører det.

Jeg gravede lidt på Adobes side og lidt i nyhedsgrupperne. Jeg kan
trøste dig med at du ikke er den eneste der har dette problem.

Dette document gælder tilsyneladende et hvilket som helst Adobe produkt
som får fejlen "not enough memory":
http://www.adobe.com:80/support/techdocs/2b86.htm
Der står forskellige løsningsforslag som du kan prøve. Hvis du er i
tvivl om noget, så bare spørg.

Fandt en gut i adobe.photodeluxe.homeedition som løste problemet på
denne måde:
goto my computer/properties/advanced/performance/settings. {new window}
for performance options goto advanced / virtual memory and change the
page file. set initial to your ram amount +12 MB. Set max to double or
even 4x your RAM. set it re-start and with any luck photodeluxe should
start...

Hvis du er i tvivl om indstillinger osv, så bare spørg.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-05-03 23:12

> Hvis du er i tvivl om indstillinger osv, så bare spørg.

foreløbig mange tak for hjælpen
jeg vil eksperimentere mere, når jeg har
sovet lidt på det

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 21:44

Petersen_Michael skrev:

> There is not enough memory (RAM) to launch PhotoDeluxe

Nå, så bakker jeg stille og roligt ud igen for jeg kender ikke
PhotoDeluxe.

Madsen.

Fra : JL

Dato : 17-05-03 22:55

> 3. ved forsøg åpå et starte Adope Photoshop får jeg en fejlmeddelselse
> om at jeg har forlidt memory (jeg har 1GB RAM, og PT 776MB fri)
> jeg kører iøvrigt med en 2GHZ selery CPU

Jeg mener at kunne huske at jeg for meget lang tid siden havde samme
problem. Det var vist noget med den postscript printerdriver jeg anvendte,
og problemet opstod vist kun med postscript printerdrivere, men prøv at
afinstallere evt. printere som du har installeret i XP, og se om det
hjælper. Jeg er ikke 100% sikker på at det var den samme fejl jeg oplevede,
da det som sagt er lang tid siden, men det er da et forsøg værd...
Mvh
JL