MS Windows
briani 27239
formatering før installation af windows
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 17-05-03 09:47

Hejsa!

hvad er kommandoen for at få svinet til at formatere

når jeg står i kommandoprompt

jeg har prøvet formatc: og c:format

bonusspørgsmål:
hvordan kan det være at når jeg taster : skriver den > istedet for
og jeg har prøvet at taste > for at se om det så var blevet til :
men nej..

Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 17-05-03 10:10

HejZa

Du skal skrive format c: eller du kan også skrive format c: /s/u

Det er fordi i DOS er det engelsk tastatur så for at lave et kolon skal du
trykke shift inde og trykke på Æ..

Mvh Mick

Fra : Calle.

Dato : 17-05-03 12:09

[: ::AaBFrEaK:: :] --DK-- wrote:
> [...]
>
> Det er fordi i DOS er det engelsk tastatur så for at lave et kolon
> skal du trykke shift inde og trykke på Æ..

Jeps eller alt 58
--
Calle

Fra : XoDeus DK

Dato : 17-05-03 10:13

> hvad er kommandoen for at få svinet til at formatere
du skal være på et drev dom ikke er det ud skal formatere:
a:>format c:
eller
a:>format c: /q - for at formatere lidt hurtigere!

//XoDeus

Fra : Lars Hessellund

Dato : 17-05-03 10:29

"Carsten Jørgensen" <kasse@adslhome.dk> wrote in message
> Hejsa!
>
> hvad er kommandoen for at få svinet til at formatere
>
> når jeg står i kommandoprompt
>
> jeg har prøvet formatc: og c:format

Forsøg format c:
Husk at du skal være i en "ren" dos-promt, ikke noget med windows-promten.

> bonusspørgsmål:
> hvordan kan det være at når jeg taster : skriver den > istedet for
> og jeg har prøvet at taste > for at se om det så var blevet til :
> men nej..
Fordi du ikke har dansk tastatur sat til i dos-mode, forsøg med "æ" istdet -
det skulle så vidt jeg husker give ":"

--
Mvh.
Lars Hessellund

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 17-05-03 10:29

"Carsten Jørgensen" <kasse@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> hvad er kommandoen for at få svinet til at formatere
>
> når jeg står i kommandoprompt
>
> jeg har prøvet formatc: og c:format

Prøv med FORMAT C:

/Michael

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 17-05-03 19:06

Tak for de mange svar men den vil altså stadig ikke den skriver bare:
forkert kommando eller filnavn
nogen gode råd??

Fra : Lasse\(8900\)

Dato : 17-05-03 20:02

"Carsten Jørgensen" <kasse@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> nogen gode råd??

hvad for et styresystem skal der på ??
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 17-05-03 20:21

jeg har løst problemet hvis man kan kalde det for et problem blandt så mange
hajer