MS Windows
briani 27239
Underlige spærrede mapper efter install af~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-05-03 01:03

Jeg har hentet opdateringer til min WinXP.
Af en eller anden grund lægger den så hver gang en mappe med et langt navn
på mit Raiddrev, som udelukkende bruges til AV-filer.
Et af dem hedder f.eks:
5789f11c9a4b5e3f3b3b9bcc996ad42a
I mappen ligger yderligere en mappe ved navn sp2
Mappen kan ikke fjernes, flyttes eller andet.
Det er ultrairriterende.
Hvad værre er at jeg ved et uheld fik flyttet min DVD-mappe ned i en af
disse mapper, hvor jeg så ikke kan få adgang til den overhovedet.

Er der nogen mulighed for at ophæve spærringerne på disse spøjse mapper, så
jeg kan få fat i min DVD-mappe igen og ellers få slettet disse mapper?

Eller er jeg nødt til at formattere drevet bare for at fri pladsen som min
DVD- mappe fylder (35 Gb)
Jeg vil da ikke græde tårer i stride strømme over tabet af dataene i den
mappe, da der er tale om temporære filer, men et par af dem blev jeg ikke
færdig med.

Kan jeg i fremtiden blive fri for disse skodmapper, der forurener mit AV-vol
(Raiddrevet)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-05-03 07:36

"Frodo Nifinger" <jni@tdcFJERNDETTEadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> færdig med.
>
> Kan jeg i fremtiden blive fri for disse skodmapper, der forurener mit

Er der virkeligt ingen, der har et godt bud, hvordan jeg kommer ud af denne
prekære situation?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-05-03 07:20

"Frodo Nifinger" <jni@tdcFJERNDETTEadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg i fremtiden blive fri for disse skodmapper, der forurener mit
AV-vol
> (Raiddrevet)

Hmm, jeg må hellere uddybe problemet!

Når jeg har opdateret windows XP via MS-update, så smider Update en Mappe på
mit Fdrev (AV-Vol). Jeg opfatter mappen som en temporær mappe, der burde
fjerne sig selv efter endt installation, men det sker tilsyneladende ikke.
Hvorfor, de havner på mit Fdrev, ved jeg ikke, eller om det er kopier af
mapper, der burde havne i C:win/temp/etellerandet.
I alle tilfælde ligger mapperne der, og de kan ikke umiddelbart fjernes.

Nu er det så sket det, at jeg har "tabt" en nabomappe ned i en af disse
spærrede mapper.
Jeg kan godt klikke mig ned til den, men jeg kan ikke kopiere, klippe elller
trække den ud af denne besynderlige mappe igen.

Forsøger jeg , får jeg meldingen, at det ikke er muligt at flytte eller
erstatte mappen DVD.
Jeg har selvfølgelig prøvet at gå i egenskaber for mappen og fjerne
markeringen i skrivebeskyttet, men det hjælper ingenting.

Det skægge er, at fører man cursor hen over mapperne i en af disse mapper
med de lange navne, så står der, at mappen er tom. Det gælder oxo for min
DVD-mappe, som jeg helt bestemt ved, ikke er tom overhovedet. (Der ligger om
kring 35 Gb)

Jeg vil være taknemmelig for al den hjælp, jeg kan få!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Madsen

Dato : 20-05-03 12:13

Frodo Nifinger skrev:

> Når jeg har opdateret windows XP via MS-update, så smider Update
> en Mappe på mit Fdrev (AV-Vol).

Når jeg opdaterer fra Windows Update så kommer der en mappe ved navn
WuTemp og den kan jeg altid slette efterfølgende, hvis jeg skulle få
lyst til det. Det skal dog siges at jeg ikke kører Raid.

> [...]
> Jeg kan godt klikke mig ned til den, men jeg kan ikke kopiere,
> klippe elller trække den ud af denne besynderlige mappe igen.

Har du prøvet med f.eks. Nero eller TotalCommander?

> [...]
> gælder oxo for min DVD-mappe, som jeg helt bestemt ved, ikke er
> tom overhovedet. (Der ligger om kring 35 Gb)

Hmm, kan man køre en chkdsk på Raid-diske? Hvis ja, så ville jeg nok
prøve det også.

Madsen.