MS Windows
briani 27239
Ny tvungen startside
Fra : goofy

Dato : 15-05-03 22:51

Hej NG
Jeg troede jeg dl. et crack til et program, men istedetfor fik jeg en
masse reklamer, hvor der bl. a. var en der ændrede min startside.
Selvom jeg bruger adaware samt regcleaner og har fjernet en masse i
applications data, bliver den ved med at dukke op.
Er der nogel kloger hoveder der kan give mig et tip om hvordan jeg får
disse fjernet.
På forhånd tak

Steen Vinbæk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-03 23:11

goofy wrote:

> [...]
> masse reklamer, hvor der bl. a. var en der ændrede min startside.
>
> Er der nogel kloger hoveder der kan give mig et tip om hvordan jeg får

Det er svært at sige, når du ikke fortæller, hvilken side du har fået
som startside. Nogle af den slags kan fjernes via tilføj/fjern
programmer, andre sider tilbyder selv et afinstallationsprogram, mens
andre igen kan være yderst genstridige.

Wow, jeg klarede mig helt hertil, før jeg kom med en kommentar til dit
problem: Løn som forskyldt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : goofy

Dato : 16-05-03 07:53

Hej Kim
> [...]
> som startside. Nogle af den slags kan fjernes via tilføj/fjern
> programmer, andre sider tilbyder selv et afinstallationsprogram, mens
Jeg er kommet af med den

> Wow, jeg klarede mig helt hertil, før jeg kom med en kommentar til dit
> problem: Løn som forskyldt.
Ja måske, men jeg har også før købt et program, som viste sig ikke var
det jeg havde betalt for.Så brådne kar er overalt.
Med venlig hilsen
Steen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 16-05-03 19:06

"Startside-kaldet" ligger jo i reg-DB - enten direkte eller i form af et
kald til et program, der hele tiden sørger for at du har den "rigtige"
startside. Derfor kan det ofte hjælpe at kopiere URL'en (startsiden) og søge
på det i reg-DB!
Giver det ikke pote, kan du vha. taskmanager se hvilke processer, som kører
og evt. søge på de mest mystiske og/eller ukendte i Reg-DB.

Før du sletter noget i Reg-DB er det fornuftigt at lave backup af hele
eller dele af Reg-DB!

Hej fra Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 16-05-03 23:51