MS Windows
briani 27239
XP og update 811493 - igen
Fra : Poul Elgaard-Jørgens~

Dato : 15-05-03 12:54

Der har efterhånden været skrevet en del om update 811493. Konklusionen har
hver gang været, at det var bedst at fjerne den igen - men hvordan gør man
det?

Jeg har været inde i Kontrolpanel -> Tilføj/fjern programmer, men når jeg
markerer update 811493 kommer der ingen "Fjern-knap". Hvad gør man så?

(Win XP Home DK)

mvh Poul

Fra : Madsen

Dato : 15-05-03 12:14

<http://support.microsoft.com/?kbid=819634>

| For example, to remove the 811493 patch in Unattended mode
| without restarting your computer, use the following command :
| %windir%\$ntuninstallq811493$\spuninst\spuninst.exe /u /z
|
| Note In this case, you must manually restart your computer
| to completely remove the 811493 security update.

Det undrer mig dog at knappen ikke kommer frem inde i Tilføj/
fjern, for det gjorde den her, men jeg har hørt om andre der
har haft problemer med at fjerne den på den måde.

Muligvis en bug mere i den danske udgave af WinXP.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 15-05-03 16:44

Madsen wrote:

> [...]
> har haft problemer med at fjerne den på den måde.
>
> Muligvis en bug mere i den danske udgave af WinXP.

Nej, nu må du ikke rakke ned på den danske XP Jeg fjernede
den på normal måde med tilføj/fjern og jeg køre da dansk udgave.
Pico

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 15-05-03 17:15

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, nu må du ikke rakke ned på den danske XP Jeg fjernede
> den på normal måde med tilføj/fjern og jeg køre da dansk udgave.
> [...]

Også her - i dansk Home ed.

Johnny

Fra : Madsen

Dato : 15-05-03 16:57

Pico skrev:

> Nej, nu må du ikke rakke ned på den danske XP Jeg fjernede
> den på normal måde med tilføj/fjern og jeg køre da dansk udgave.

Nå ok. Så kan det ikke være det. Jeg har blot kun set fænomenet på
den danske WinXP og gættede derfor på at det måske kunne have noget
med det at gøre.

Det kunne være spændede at høre om den så virkelig kan fjenes med:
%windir%\$ntuninstallq811493$\spuninst\spuninst.exe /u /z

- i de tilfælde hvor man ikke har 'fjern-knappen' at klikke på.
Det har jeg endnu ikke haft held til at få en eller anden til at
bekræfte.

Madsen.

Fra : Elgaard-Jørgensen

Dato : 18-05-03 15:41

From: "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
> [...]
>
> - i de tilfælde hvor man ikke har 'fjern-knappen' at klikke på.
> Det har jeg endnu ikke haft held til at få en eller anden til at
Det kunne den - tak for hjælpen.

mvh Poul

Fra : Madsen

Dato : 15-05-03 17:44

Johnny Nielsen skrev:

> Også her - i dansk Home ed.

Nå, men så er det noget ævl jeg er kommet frem til. Årsagen må være
en anden. Det undrer mig hvorfor nogen har knappen og andre ikke.

Madsen.

Fra : JL

Dato : 15-05-03 12:28

"Poul Elgaard-Jørgensen" <PlE@CarlBro.dk> wrote in message
> [...]
har
> hver gang været, at det var bedst at fjerne den igen - men hvordan gør man

Der er ingen grund til at fjerne den, hvis du ikke kan mærke en ændring i
computerens ydelse.. (negativ retning naturligvis
-JL