MS Windows
briani 27239
Multi-move-util?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 10:24

Greetings!

Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.

OS: Windows

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-05-03 11:26

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
> directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.

Brug søgefunktionen fra start-menuen og kopier de filer den finder.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Mogens

Dato : 15-05-03 11:42

On 15 May 2003 10:26:01 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

>Brug søgefunktionen fra start-menuen og kopier de filer den finder.

Jeg plejer at åbne 2 vinduer igennem "Denne Computer".
Så sorterer jeg efter filtype, markerer og trækker filerne over
med den højre museknap så den spørg om de skal flyttes
eller kopieres. Det lyder meget mere kompliceret end det er.

mvh Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 17:50

In dk.edb.system.ms-windows, Mogens <moveng@portalen.no> says...
> Så sorterer jeg efter filtype, markerer og trækker filerne over

Det kan gøres med et enkelt directory - ikke med flere hundrede...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 17:52

In dk.edb.system.ms-windows, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
says...
> Brug søgefunktionen fra start-menuen og kopier de filer den finder.

Vi snakker hundreder af directories og tusinder af filer... Der må
findes en smart util der kan dette til Windows. Til unix er det ikke
noget problem, men nu har jeg ikke lige unix på den maskine, desværre...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-05-03 19:50

Jesper G. Poulsen wrote:

> Vi snakker hundreder af directories og tusinder af filer...

Ja? Jeg prøvede Search i XP. Den var lidt over et minut om at finde
66.000 filer i 1230 mapper. Det var på en nyere 7200RPM harddisk med en
Athlon XP1700+, 1GB RAM.

Selve kopieringen vil selvfølgelig tage længere tid.

Hvad er det for hastighed du forventer og hvilke krav har du til
automatisering?

Jeg bruger selv Total Commander som Bertel henviser til. Alt-F7 åbner
søgedialogen, der søges og resutatet overføres til den ene side med
"Feed to listbox". Den er nok lidt hurtigere end den indbyggede Search
i Windows, da den ikke viser ikoner for filerne under søgning.

Jeg vil klart anbefale Total Commander, hvis man bare laver en anelse
mere med filer end kopiering af et Word-dokument. FTP-servere og
pakkede filer behandles på samme måde som almindelige filer, den har en
smart multi-rename og en del andre brugbare ting. Hvis man ikke kan
lide schweizerknive bør man dog holde sig fra den.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 21:35

In dk.edb.system.ms-windows, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
says...
> Hvad er det for hastighed du forventer og hvilke krav har du til
> automatisering?

Hastigheden er irrelevant, men det skulle gerne være så fuldautomatisk
at man ikke skal sidde og klikke sig frem til det hele.

BTW. Diskene er Seagate Cheetah.

> Jeg bruger selv Total Commander som Bertel henviser til. Alt-F7 åbner
> søgedialogen, der søges og resutatet overføres til den ene side med
> "Feed to listbox". Den er nok lidt hurtigere end den indbyggede Search

Det vil jeg kigge lidt nærmere på.

> Jeg vil klart anbefale Total Commander, hvis man bare laver en anelse
> mere med filer end kopiering af et Word-dokument. FTP-servere og

Normalt anvender jeg FC.

Min problemstilling rummer en større mængde billeder som jeg har grabbet
fra websites (med dertil lavede værktøjer). Disse billeder vil jeg gerne
ha' samlet i ét directory uafhængigt af site-strukturen.

Jeg vender tilbage med mine erfaringer...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 21:47

In dk.edb.system.ms-windows, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
says...
> Jeg bruger selv Total Commander som Bertel henviser til. Alt-F7 åbner

Jeg fik leget lidt med Windows Commander og brugte din opskrift. Det
virker sgu'

Let og elegant

Tak skal I ha', begge 2...!

Fra : WE

Dato : 15-05-03 15:51

Xcopy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 17:49

In dk.edb.system.ms-windows, WE <pophaar@d.y> says...
> Xcopy

Hvordan vil du gøre det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-03 19:14

xcopy /s *.doc D:\dokumenter

Desværre sletter den ikke filerne men kopierer kun så derfor må den
følges af en:

DEL /s *.doc

Du kan eventuelt oprette en move.bat fil med de to kommandoer.

Mere information fås ved at skrive xcopy /? hhv. del /? ved en
kommando prompt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 15-05-03 18:29

Jesper G. Poulsen wrote:
> Greetings!
>
> Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
> directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.
>
> OS: Windows

Total Commander (tidligere kendt som Windows Commander) kan

http://www.ghisler.com/

/b

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 19:14

In dk.edb.system.ms-windows, Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk>
says...
> Total Commander (tidligere kendt som Windows Commander) kan

Jeg har siddet og kigget på den. Hvordan gør man?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-05-03 01:03

> [...]
>
> Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
> directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.

-Hvad med "Søg", marker alt, klip, sæt ind ??
Eller er det for amatøragtigt?

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-05-03 09:32

In dk.edb.system.ms-windows, Henrik Nielsen <config@configdata.dk>
says...
> -Hvad med "Søg", marker alt, klip, sæt ind ??
> Eller er det for amatøragtigt?

Det er for besværligt...

Når man har filer og directories i de mængder jeg har, så skal det være
en util der gør det. Desuden har jeg brug for at kunne rename dupes på
en fiks måde. Windows Commander kan alt dette og får dermed endnu en
funktion hos mig (er min ftp-client op mod serveren). Til den daglige
filhåndtering anvender jeg stadig FC (kan ikke udstå grafisk
filhåndtering).

Fra : Claus Larsen

Dato : 17-05-03 10:54

Brug Stifinder - og sorter efter type....

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 11:30

In dk.edb.system.ms-windows, Claus Larsen <c.l@cool.dk> says...
> Brug Stifinder - og sorter efter type....

Hvis du lægger mærke til de øvrige indlæg i denne tråd, vil du se at:
1. Problemet er løst tilfredsstillende med tak til Toke og Bertel
2. Jeg ikke kan fordrage at arbejde med grafisk filhåndtering
3. Stifinder ikke kan løse opgaven med at plukke alle filer af én type
ud af eksisterende directories og samle dem i ét directory et nyt sted.

Og en sidebemærkning. Stifinder er og bliver den mest latterlige
filhåndteringsløsning ever.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-05-03 13:46

Jesper G. Poulsen skrev :
> Greetings!
>
> Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
> directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.
>
> OS: Windows

Spørg i Windows gruppen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Lars

Dato : 17-05-03 21:54

In article <3ec62f00$0$32437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk
says...
> Spørg i Windows gruppen

Det her er windows gruppen

mvh Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-03 08:23

In dk.edb.system.ms-windows, Michael Lund Sørensen
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> says...
> Spørg i Windows gruppen

Prøv lige at kigge i headeren...

Fra : Lars

Dato : 17-05-03 21:51

In article <MPG.192d7b037addb9cc98a197@news.tele.dk>, ms2mogens@ingen says...
> Greetings!
>
> Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
> directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.
>
> OS: Windows

Hej med Total Commander (www.ghisler.com) kan du lave en søgning på tværs af directories & drev
for den sags skyld, marker herefter "Feed to listbox" og til sidst marker F6 for move.

mvh Lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-05-03 09:48

On Thu, 15 May 2003 11:23:37 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

>Greetings!
>
>Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
>directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.
Jeg var enganf på jagt efter noget der ligner det du søger. Jeg fandt
fgl. site: http://rosborg.homepage.dk/commandline_utilities/index.html
find "Collect and Rename".
Jeg har dog aldrig brug denne util, men der er da mange spænende at
vælge imellem.

/Hans

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-03 17:20

In dk.edb.system.ms-windows, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> says...
> Jeg var enganf på jagt efter noget der ligner det du søger. Jeg fandt
> fgl. site: http://rosborg.homepage.dk/commandline_utilities/index.html
> find "Collect and Rename".

Takker... Fedt site.

Fandt "Packager" derinde. Vil se om de er noget der dur

Fra : Per Thomsen

Dato : 23-05-03 12:12

> Jeg søger en util der kan flytte alle filer at en given type fra et
> directory-tree til et givent directory. En slags rekursiv markering.
>
> OS: Windows

Hvad med en Bat-fil?

Per