MS Windows
briani 27239
Hvordan fjerner man CF/LF fra en textfil ?
Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-05-03 22:22

Jeg har en fil med en linje tekst, denne linje afsluttes med CR/LF (0a
og 0d hex). Disse 2 karakterer er uønskede i det vidre forløb, så jeg
ville godt kunne fjerne dem, men hvordan ?
Det skulle jo helst kunne foregå på commandolinje nivu. Findes der et
program man kan kalde fra en CMD promt og så fylde lidt parameter på,
og så klare den dette ?

/Hans

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-05-03 20:15

On Wed, 14 May 2003 23:22:13 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det skulle jo helst kunne foregå på commandolinje nivu. Findes der et
>program man kan kalde fra en CMD promt og så fylde lidt parameter på,

Skriv "remove cr lf" i Google og du får 59900 hits, ét af dem må da
virke

--
Jens

It did WHAT? - Well, it's not *supposed* to do that.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 16-05-03 10:58

On Wed, 14 May 2003 23:22:13 +0200, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Jeg har en fil med en linje tekst, denne linje afsluttes med CR/LF (0a
>og 0d hex).

Decimal Octal Hex Binary Value
010 012 00A 00001010 LF (Line Feed)
013 015 00D 00001101 CR (Carriage Return)

> Disse 2 karakterer er uønskede i det vidre forløb, så jeg
>ville godt kunne fjerne dem, men hvordan ?

Brug en hex-editor, f.eks. den du kan finde her (freeware):

http://www.chmaas.handshake.de/delphi/freeware/xvi32/xvi32.htm

Brug Replace-funktionen og fjern alle forekomster af hex string 0D 0A.
Gem filen under et nyt navn, så du har originalen, hvis ........

>Det skulle jo helst kunne foregå på commandolinje nivu. Findes der et
>program man kan kalde fra en CMD promt og så fylde lidt parameter på,
>og så klare den dette ?

Måske - men jeg kender ikke noget.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-05-03 20:09

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> Det skulle jo helst kunne foregå på commandolinje nivu. Findes der et
> program man kan kalde fra en CMD promt og så fylde lidt parameter på,

Hvis du er interreseret og har en C kompiler kan jeg hurtigt lave
programmet til dig. (Hvis du er meget interreseret kan det også godt
være at jeg vil kompile det for dig.

/b
--
Bertel Brander, author of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-05-03 21:31

Takker for tilbudet, og jeg er meget interreseret, men, jeg har også
fået et par programmer der skulle kunne gøre arbejdet. Dem vil jeg
lige bruge et par dage på at teste. Der er ingen grund til at opfinde
"hjulet" alt for mange gange.

/Hans