MS Windows
briani 27239
Hurtig start i W98SE
Fra : Per Kristensen

Dato : 14-05-03 21:23

Hejsa

Jeg har en PC som kører Win98SE, den skal kun bruges til at arbejde med et
enkelt regneark i Excel (bruges til reservation i kattepension), er der
nogen ting jeg kan slå fra / fjerne i opstarten så den er hurtigere klar til
brug. I så fald hovrdan gør jeg

Per Kristensen
Nyledhus kattepension
www.nyledhus.dk

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 14-05-03 21:57

"Per Kristensen" <per@XXXnapena.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkelt regneark i Excel (bruges til reservation i kattepension), er der
> nogen ting jeg kan slå fra / fjerne i opstarten så den er hurtigere klar

Jeg ved ikke helt hvor meget der er at hente, men lidt er der vel altid.
Sørg for at disable alt du ikke bruger. Com-porte, seriel port, netkort,
lydkort, diskettedrev osv. Det meste kan disables i bios, ellers kan du gøre
det i enhedshåndtering.

Jakob

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 14-05-03 22:36

> [...]
der
> nogen ting jeg kan slå fra / fjerne i opstarten så den er hurtigere

Hvis du har et nyere bundkort kan det være at du har Suspend-To-RAM
(S3).
Den skal køre med ACPI (ses i enhedshåndtering), og S3 skal indstilles i
bios under power management (eller noget lignende). Dér skal den så også
stå til ACPI.

Det virker akkurat lige som standby på et fjernsyn: Der går kun et
øjeblik fra du tænder, så er du dér hvor du sluttede, endda med åbne
programmer, vinduer m.m.

Jeg har endda oplevet at komme til at slukke ved et uheld mens jeg hørte
musik, så forsatte den da jeg tændte igen.

For sikkerhedens skyld vil du selvf. skulle gemme inden du slukker
maskinen, det er klart.

Venlig hilsen
Henrik