MS Windows
briani 27239
Windows 95 serienr.
Fra : Jan W. Pedersen

Dato : 14-05-03 16:11

Jeg har en gammel PCér med win 95 på som jeg ikke kan starte op i windows
pga. div fejl.
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg fra DOS kan se serienummeret på den
windows der ligger på maskinen.
Jeg har den originale win 95 CD men ej serienummeret til den.

MVH Jan

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 14-05-03 16:45

On Wed, 14 May 2003 17:11:16 +0200, "Jan W. Pedersen" <jwp@pc.dk>
wrote:

> [...]
>windows der ligger på maskinen.
>Jeg har den originale win 95 CD men ej serienummeret til den.

Hent Keyfinder v1.41 her:

http://www.magicaljellybean.com/

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jan W. Pedersen

Dato : 14-05-03 19:53

Jeg har fundet Keyfinder men den kan ikke køre i Dos og jeg kan jo ikke
starte windows på PCéren

Jan

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:g1p4cv81b3jhhej31jcb8g4s90s75gh56j@4ax.com...

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 14-05-03 22:50

On Wed, 14 May 2003 20:53:13 +0200, "Jan W. Pedersen" <jwp@pc.dk>
wrote:

>Jeg har fundet Keyfinder men den kan ikke køre i Dos og jeg kan jo ikke
>starte windows på PCéren

Undskyld - i min begejstring for KeyFinder læste jeg ikke dit indlæg
ordentligt

Kan du heller ikke starte Windows i fejlsikret tilstand?

Jeg har kunnet finde serienummeret (ProductId) i Win95 på denne måde:

PC,en bootes med en Win98-startdiskette. Boot uden CD-ROM-drev.
Efter boot findes et RAM-drev, som har det første ledige drevbogstav.
Eks.: Du har drevene C: og D: på harddisken. RAM-drevet er da E:

Skift til RAM-drevet.
På dette findes bl.a. filerne ATTRIB.EXE og EDIT.COM

På Crevet findes den skjulte systemfil SYSTEM.DAT
Fjern attributterne S og H fra denne fil med kommandoen
ATTRIB -S -H C:\WINDOWS\SYSTEM.DAT

Start nu editoren med kommandoen
EDIT C:\WINDOWS\SYSTEM.DAT

Søg efter teksten ProductId
Hos mig er 1. søgeresultat = ProductId12345-OEM-1234567-12345
(De viste tal er blot et eksempel. Min Win95 er en OEM-version)

Noter serienummeret, luk editoren.

Sæt attributterne S og H på SYSTEM.DAT med kommando
ATTRIB +S +H C:\WINDOWS\SYSTEM.DAT
(medmindre du vil geninstallere Win95 - så er det jo ligemeget)

Held og lykke!

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-05-03 20:49

Virker kun i Windows ikke DOS.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-03 20:40

"Jan W. Pedersen" <jwp@pc.dk> wrote in message
> [...]
> windows der ligger på maskinen.
> Jeg har den originale win 95 CD men ej serienummeret til den.
´
Hvis du ikke har andre muligheder, må du jo prøve at finde en på nettet som
du kan benytte

se www.astalavista.com f.eks.

/Anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-05-03 20:51

Såvidt jeg ved er det ikke muligt.
Grib chancen og opgrader. WIN95 supporteres ikke længere.

Fra : Leony

Dato : 15-05-03 12:56

"Jan W. Pedersen" <jwp@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en gammel PCér med win 95 på som jeg ikke kan starte op i
> windows pga. div fejl.

Hvorfor ikke skrive lidt om fejlene, måske kan computeren startes op
igen.

Måske kan du bruge de batfiler der er nævnt på denne side:
http://personal-computer-tutor.com/abc2/v15/vic15.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/