MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP zero configuration services -> navn på ~
Fra : Martin K

Dato : 13-05-03 18:56

Hej NG

Jeg skal lave en øvelse der består i at genstarte en service som hedder
"Wireless Zero
Configuration." men hvad hedder denne service(tjenste) på dansk og kan en
tjenste bare forsvinde ?

Hilsen Martin

Symptom: You've just installed a new 22-Mbps 802.11b+ card based on the
Texas Instruments ACX100 chip. The Wireless LAN tab is nowhere to be found.
The Wireless LAN tab presents the graphical user interface for the Wireless
Zero Configuration Service in Windows XP. If you've run a setup program the
vendor has supplied for their utility and the Wireless LAN tab is missing,
it's likely that the vendor has disabled the Wireless Zero Configuration
Service. This is because the vendor's utility provides the same
functionality (and some additions) as the Wireless LAN tab. To restore the
Wireless LAN tab, verify you are logged on with administrative privileges,
and then you can enable and start the service by following these steps:

1.. Click Start, click Control Panel, click Performance and Maintenance,
click Administrative Tools, and then click Services.
2.. Scroll to Wireless Zero Configuration, and double-click Wireless Zero
Configuration.
3.. On the General tab, after Startup type, change the startup type to
Automatic.
4.. Start the service by clicking Start.
Back to the Expert Tips home page

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 13-05-03 20:16

On Tue, 13 May 2003 19:55:42 +0200, "Martin K"
<mkie@FJERNDETTEtiscali.dk> wrote:

>Jeg skal lave en øvelse der består i at genstarte en service som hedder
>"Wireless Zero
>Configuration." men hvad hedder denne service(tjenste) på dansk og kan en
>tjenste bare forsvinde ?

Den hedder vel "Automatisk konfiguration af trådløse enheder".

--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Martin K

Dato : 13-05-03 20:32

> Den hedder vel "Automatisk konfiguration af trådløse enheder".

Nix, det gør den ikke.

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 13-05-03 21:06

On Tue, 13 May 2003 21:32:02 +0200, "Martin K"

>Nix, det gør den ikke.

Jo den gør så!

Tjenesten hedder WZCSVC. Du har sikkert en router eller noget andet der
har fjernet tjenesten ved installation.

Prøv start=>kør=>C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

hvis der ikke sker noget er tjenesten ikke installeret.

Ellers skal du med stifinder over i C:\windows\inf\netwzc.inf =>
højreklik=>installer

så prøver du igen:
start=>kør=>C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at reboote.

Fra : Martin K

Dato : 13-05-03 21:56

> Jo den gør så!

OK så

> [...]
>
> så prøver du igen:
> start=>kør=>C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs
>
> Jeg ved ikke om det er nødvendigt at reboote.

Det vil jeg prøve imorgen. Tak for hjælpen.

Hilsen Martin

Fra : Martin K

Dato : 14-05-03 09:30

> Ellers skal du med stifinder over i C:\windows\inf\netwzc.inf =>
> højreklik=>installer
>
> så prøver du igen:
> start=>kør=>C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs

Nu har jeg prøvet på to maskiner, på den ene virkede opskriften bare. På den
anden maskine vil den ikke installerer servicen. Hvad gør man så ?

Jeg synes det er lidt mystisk.

/Martin

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 14-05-03 11:02

On Wed, 14 May 2003 10:30:02 +0200, "Martin K"

Prøv at kigge lidt her:

http://shorterlink.com/?TRKOP6

Der er lidt flere muligheder at prøve.

Held og lykke med det.

Fra : [9000) Michael Pilga~

Dato : 15-05-03 00:04

On Wed, 14 May 2003 12:02:00 +0200, "[9000) Michael Pilgaard"
<mipi@image99.dk> wrote:

Eller her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;313242

Fra : Martin K

Dato : 15-05-03 08:23

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;313242

Tak for hjælpen, hvis det kikser så må maskinen reinstalleres, for det
virkede engang.

/Martin

Fra : WE

Dato : 13-05-03 22:39