MS Windows
briani 27239
Problem med boot loader
Fra : Kenneth \"Ken1\" Han~

Dato : 12-05-03 22:51

Jeg har en ældre maskine, hvorpå der har være eksperimenteret lidt med
linux.
Da jeg ikke kunne forliges med det, så slettede jeg det efter at have
konsulteret en
ven, som har arbejdet for microsoft support. Han sagde, at jeg bare kunne få
Windows 2000 (På drev D) til formatere linux partitionen og så bruge
partitionen til at
lægge Windows 2000 ind (på drev C), da jeg havde behov for en
nyinstallation.

Nyinstallationen virker fint, men der er stadig en boot loader fra Linux
Mandrake
når jeg starter maskinen. Det er pisse irriterende, for den vil starte i
linux, og da
der ikke er noget linux, så hænger computeren indtil den bootes ved
kontakten
hvis man ikke når at sætte den over til Windows.

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan den boot loader kan fjernes
uden
at gøre for megen skade?

Kenneth

Fra : Johnn Nekman

Dato : 13-05-03 07:21

"Kenneth "Ken1" Hansen" <kr_hansen@it.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har nogen ideer til hvordan den boot loader kan fjernes
> uden
> at gøre for megen skade?
fdisk /mbr

Fra : \"Ken1\"

Dato : 13-05-03 09:37

> fdisk /mbr

Også når alle diskene er NTFS formateret???

Fra : Johnn Nekman

Dato : 13-05-03 18:43

""Ken1"" <kr_hansen@it.dk> skrev i en meddelelse

> Også når alle diskene er NTFS formateret???
yepper

Fra : \"Ken1\"

Dato : 14-05-03 09:34

> yepper

Jeg er ikke helt stiv i fdisk brug, så lad mig lige få dette på rette plads.

Jeg tager altså en win98 diskette med fdisk på og booter fra den
Så skriver jeg FDISK /MBR i Dos-prompten, og så skulle den ikke have
nogen form for boot loader mere og starte fra Win2000 på drev C?

Og jeg kan vel stadig lave en fra Windows 2000, da jeg lige skal
bruge både begge versioner af en et stykke tid endnu?

Mvh. Kenneth