MS Windows
briani 27239
Ødelagt dualboot :-/
Fra : [8000]HH

Dato : 12-05-03 01:36

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan min boot.ini fil skal se ud nu?
Jeg har XP Pro på en harddisk der sidder som master på den primære
controller. På masteren på den sekundære controller er der installeret
windows 2000. Efter at have geninstalleret XP er boot.ini filen selvfølgelig
ødelagt/væk, og jeg skal nu finde ud af hvordan den så skal se ud. Lige nu
indeholder den:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="XP Professional" /fastdetect
/nodebug

Er der en der kan fortælle mig hvad den sidste linie skal hedde??

Fra : Edmund

Dato : 12-05-03 05:28

[8000]HH wrote:
> [...]
> /fastdetect /nodebug

> Er der en der kan fortælle mig hvad den sidste linie skal hedde??

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT=="Windows 2000" /fastdetect

Hvad betyder /nodebug?

--
Mvh Edmund

Fra : [8000]HH

Dato : 12-05-03 11:24

> Hvad betyder /nodebug?

Det er bare en linie der slår noget kernel debugging fra. Betyder ikke det
store, andet end at styresystemet starter 3-4 sekunder hurtigere. Mener ikke
at der er nogen grund til at køre kernel debugging for mig, og har derfor
slået det fra.

Fra : [8000]HH

Dato : 12-05-03 12:09

> multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)/WINNT=="Windows 2000" /fastdetect

Virker desværre ikke
Maskinen rebooter uden advarsel når jeg vælger det nederste punkt. Nogen
forslag til hvad det kan være, eller bliver jeg nødt til at geninstallere?

Fra : Edmund

Dato : 12-05-03 15:18

[8000]HH wrote:

> Virker desværre ikke

Det skal være \ før WINNT, og ikke /

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Windows 2000" /fastdetect

Men der skal selvfølgelig ikke være 2stk = efter WINNT (beklager)

Hedder din Win2000 mappe ikke WINNT

Har du kaldt mappen Windows skal boot.ini vel være.
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\Windows="Windows 2000" /fastdetect

--
Mvh Edmund

Fra : Leo.E

Dato : 12-05-03 07:43

"[8000]HH" <powerrangers_ja_somom@oncable.dk> wrote in message news:<3ebeec6a$0$76074$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="XP Professional" /fastdetect
Er du sikker på at - nodebug - skal være der?
for min sidste linje er:multi (0) osv.
Hilsen: Leo