MS Windows
briani 27239
XP-fejl efter motherboard skift
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 11-05-03 20:38

Jeg har skiftet bundkort ud. Fra Asus A7V til A7N8X.
Nu melder computeren hele tiden fejl under XP-opstart.Dette gælder også i
fejlsikret tilstand.
Hvordan kommer jeg ind i XP igen.
Tekniske oplysninger:
0x0000007B (0xF894D640,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)
Nils

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-05-03 21:00

Nils Boesgaard skrev :
> [...]
> Hvordan kommer jeg ind i XP igen.
> Tekniske oplysninger:
> 0x0000007B (0xF894D640,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Prøv om du kan finde hjælp her:
http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter Brown

Dato : 11-05-03 21:43

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3ebeabe5$0$76151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Prøv om du kan finde hjælp her:
> [...]
Den side kendte jeg ikke. Er gemt til senere brug. Tak!!

PB

Fra : Peter Brown

Dato : 11-05-03 21:04

"Nils Boesgaard" <ejby_elektronik@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan kommer jeg ind i XP igen.
> Tekniske oplysninger:
> 0x0000007B (0xF894D640,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Det burde være klart, at det sæt chipset drivere XP har installeret under
installationen med det tidligere bundkort, ikke passer sammen med det nye
bundkort.
Jeg ville i første omgang forsøge at geninstallere XP oven i den bestående,
hvis du kan få lov til det. Ellers er der vist ikke anden udvej end en helt
ny installation fra bunden.

PB

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-05-03 21:09

Du er nødt til at installere WIN XP igen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-05-03 17:04

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Du er nødt til at installere WIN XP igen.

Og således talte eksperten... 8 minutter efter en fremragende løsning
blev postet. :-/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-05-03 18:20

Man skulle tro at du var ny her men det er du jo ikke, så du må
allerede vide at med en så lille en tidsforskel er sandsynligheden for
at jeg skulle have læst det indlæg inden jeg postede mit eget lig nul.
Så hvad du vil med dit indlæg her, kan jeg ikke lige se, udover måske
at demonstrere en begyndende stupiditet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-05-03 16:05

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Så hvad du vil med dit indlæg her, kan jeg ikke lige se, udover måske

At "Geninstallér Windows" er en latterliglig måde at fejlfinde og
fejludbedre på.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-05-03 20:04

Hvis du nu havde læst spørgsmålet havde du set at han havde udskiftet
Motherboardet. Så ingen fejlfinding er indblandet. Ved så stor en
forandring er det vel rimeligt nok med en geninstallation?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 10:41

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> forandring er det vel rimeligt nok med en geninstallation?

NEJ !

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-03 13:19

Tja i din drømmeverden er det måske ikke.
Selv det "glimrende" svar du henviste til siger geninstallation!
Men så er det måske ikke så glimrende længere?
For lige at "lægge låg på kisten" foretog jeg for ikke så længe siden
nøjagtig den samme opgradering.
Men du skal være mere end velkommen til at komme med en måde hvorpå
man kan opgradere fra et ASUS A7V (Via chipsæt) til et ASUS A7N8X
(nForce 2 chipsæt) uden at geninstallere.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 17:56

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Selv det "glimrende" svar du henviste til siger geninstallation!

Ja, af bundkortet - ikke af hele systemet. Læs linket ordentligt...

> Men du skal være mere end velkommen til at komme med en måde hvorpå
> man kan opgradere fra et ASUS A7V (Via chipsæt) til et ASUS A7N8X
> (nForce 2 chipsæt) uden at geninstallere.

Som der står i linket. Fjerner supporten for det gamle bundkort og beder
Windows om at "reparere" installationen efter at det nye er kommet i. Du
mærker ikke forskellen og alt er som det plejer...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-03 18:57

Du skulle tage at følge dit eget råd.

Metode 1 som du hentyder til virker kun i nogle tilfælde (samme
chipsæt). Hvis det ikke er samme chipsæt vil Windows ikke boote
(situationen i dette tilfælde).

Så læs lidt længere nede. Begge disse metoder medfører en
geninstallation.
Metode 2 henover den eksisterende og metode 3 clean.

Så der ventes stadig på en måde at gøre det ønskede uden
geninstallation.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-05-03 19:16

In dk.edb.system.ms-windows, Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org>
says...
> Metode 1 som du hentyder til virker kun i nogle tilfælde (samme

Jeg har endnu ikke oplevet at det ikke har virket...

Kan man ikke få det til at virke, så må man dumme sig et sted...

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-03 11:07

Du skal bare prøve at opgradere fra et bundkort med et chipset til et
bundkort med et andet chipset.
Du burde måske have fanget et hint af at manden skrev at windows ikke
kunne bootes hvilket jo kræves for metode 1.

Fra : Aksel

Dato : 11-05-03 21:42

> [...]
> Hvordan kommer jeg ind i XP igen.
> Tekniske oplysninger:
> 0x0000007B (0xF894D640,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Det skyldes at XP registrer din hardware og skal "omregistres" hos Microsoft
hvis du laver store ændringer, det er lavet for at forhindre at samme CD
installeres på flere maskiner.
Du skal geninstallere XP oven i den eksisterende uden at slette noget,
derefter skal du registrere igen inden 30 dage.

Hilsen Aksel

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-05-03 23:09

Aksel skrev :
> [...]
> Du skal geninstallere XP oven i den eksisterende uden at slette noget,
> derefter skal du registrere igen inden 30 dage.

Ovenstående er noget regulært vås!

Det skyldes at det nye board bruger andre drivere end det gamle og de skal
installeres og sålænge de ikke er det vil XP prøve at bruge de gamle
drivere, der ikke passer til hardwaren. Derfor skal du have de nye drivere
ind - formentlig i noget Recovery tilstand - ellers ryger Nils ud i en
nyinstallation.

Tjek linket jeg tidligere har givet - det kan lade sig gøre!

Det er muligt at du skal genaktivere hos Micro$jov, men da ikke før skidter
virker.

Hvis Niels har en ERD commander CD (dyr satan) kan han starte op på den og
se om han kan installere de nye drivere den vej. Det burde kunne lade sig
gørde.
http://www.winternals.com/products/repairandrecovery/erdcommander2002.asp

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Killsback

Dato : 12-05-03 14:14

> [...]
> se om han kan installere de nye drivere den vej. Det burde kunne lade sig

Hjælp til den "dyre satan" er her:

LICENSENO=T100147676856518
PRODUCT=ERD2000-3
QUANITY=10000
COMPANY=FCN Inc 2002
ADMINISTRATOR=FCN Styles 2002
EXPIRES=9/9/9999
SIGNATURE=WRP4AAWX RNUPC2WM 3PK8JMT8 9892ZNJ5 77CLP3YR 6439MJ9Y 5RJ2TU8T
P5R4C3K2 XP2UN2WL 5T2LAMJC RKX9ENCJ AXKX8XA5

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-05-03 15:03

Killsback skrev :

> [...]
> SIGNATURE=WRP4AAWX RNUPC2WM 3PK8JMT8 9892ZNJ5 77CLP3YR 6439MJ9Y 5RJ2TU8T
> P5R4C3K2 XP2UN2WL 5T2LAMJC RKX9ENCJ AXKX8XA5

Øhh hvad kan man bruge det til ?
På arbejdet smider vi ERD Commanderen i diskettedrevet og starter PC'en op
(skal kunne boote på CD), og det uanset Password og andere dikkedarer.
Men vi bruger ikke ovenstående...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~