MS Windows
briani 27239
installatio af xp på helt tom maskine
Fra : J P Andersen

Dato : 10-05-03 20:37

hej
er der nogle der kan fortælle mig hvordan man installere windows xp
profesional på en helt ny og total tom maskine, har styresystemet på en cd

Jens Peter

Fra : Apollo14

Dato : 10-05-03 20:37

On Sat, 10 May 2003 21:37:05 +0200, J P Andersen wrote:

> hej
> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man installere windows xp
> profesional på en helt ny og total tom maskine, har styresystemet på en cd

Ind i din bios, og sætte cdrom som bootdrive.
For at komme ind i biosen, skal de som regel trykkes på delknappen, når
statusvinduet kommer frem, efter der er trykket på powerknappen.
--
Kenneth Pedersen aka apollo14
Flower: 19262549 - apollo14dk@hotmail.com

Fra : Madsen

Dato : 10-05-03 20:41

J P Andersen skrev:

> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man installere windows
> xp profesional på en helt ny og total tom maskine, har
> styresystemet på en cd

Stiller BIOS til at boote på cd-drevet, smider cd'en i cd-drevet,
genstarter PC'en og følger vejledningen på skærmen.

Madsen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-05-03 20:42

J P Andersen wrote:
> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man installere windows xp
> profesional på en helt ny og total tom maskine, har styresystemet på
> en cd

Tjaa. Hvis som du skriver at maskinen er helt ny, så putter du cdrommen
i cdromdrevet og genstarter maskine. Så går det helt af sig selv. Næsten,
du skal svare på et par ting under vejs.

Hvis maskinen ikke vil boote (starte op) på cdromdrevet skal BIOS indstilles
til boot fra cdromdrev. Læs hvordan i den manual der fulgte med bundkortet.

mvh
Henning

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-05-03 09:22

<jens.peter.andersen@get2net.dk> wrote:

>hej
>er der nogle der kan fortælle mig hvordan man installere windows xp
>profesional på en helt ny og total tom maskine, har styresystemet på en cd

Først skal du finde ud af om du vil køre FAT32 eller NTFS!

Hvis? NTFS så skal du bare starte på cd, er sat/skal sættes - op i
bios!

Mit gode råd er FAT32, så går jeg ud fra at HD'eren ER ny!
Start med den bootdisk fx. 98 fra bootdisk.com og kør fdisk, og
bagefter format c:

NTFS kan der opstå for mange problemer med dette format såå hvis du
ikke er en ørn til NTFS så brug FAT32.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
-

Fra : Steen Wrem

Dato : 14-05-03 15:16

NTFS kan der opstå for mange problemer med dette format såå hvis du
> ikke er en ørn til NTFS så brug FAT32.

Hva' er det for problemer?

SteenW

Fra : Leony

Dato : 11-05-03 13:00

"J P Andersen" <jens.peter.andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> er der nogle der kan fortælle mig hvordan man installere windows xp
> profesional på en helt ny og total tom maskine, har styresystemet på
> en cd

Hvis du hellere vil starte på disketter, så kan du hente en fil her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F
som kreerer de 6 startdisketter.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: