MS Windows
briani 27239
Hvad får man ud af at geninstallere XP
Fra : Ivar

Dato : 10-05-03 14:57

Jeg har gjort en XP maskine kold.

Jeg "pillede" ved en ODBC-dll fil, og nu vil xp ikke starte.
I genoprettelseskonsollen bliver jeg spurgt om pass-word, jeg
mener ikke at jeg har givet noget password, men ind kan jeg
ikke komme.
Findes der en alternativ metode, fx. et program der ignorer
sikkerheden?
Hvis jeg opgiver og geninstallerer xp, er det så en ren "bar røvs-xp"
eller hvad?
Kan man overhovedet geninstallere en oem-version?

Ivar

Fra : Steen

Dato : 10-05-03 19:58

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvad?
> Kan man overhovedet geninstallere en oem-version?

Det er nok administrator-passwordet den skal have. Det opgiver man når XP
installeres. Hvis du har købt maskinen præinstalleret, bør forhandleren have
fortalt dig hvad det er.

Steen

Fra : jens

Dato : 10-05-03 22:27

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har gjort en XP maskine kold.

Kør xp installationen og vælg opgrader eller reparer.
(hvis der er SP1 på den vil den anbefale en opgradering til XP )) ).

Alle indstillinger bevares hvis du angiver det rigtige brugernavn til sidst.

Altså login navnet er vigtigt.
Men det giver en lidt langsommere XP.

mvh Jens