MS Windows
briani 27239
langsom win xp pro????
Fra : Sorensen

Dato : 10-05-03 20:28

Jeg har en computer med følgende data, som efter formattering fornylig ikke
virker i topform. Rent ud sagt er den blevet sløv, både på internettet og i
alm brug. Jeg har installeret alle de nye opdateringer, som den har kommet
med. Og jeg har afinstalleret Hotfix Q811493, men det har ikke løst
problemet. Hvad kan være skyld i dette irriterende problem. Lige efter
formatteringen gik det udmærket.

Athlon 1800
512 mb ram
40 gb harddisk (20 Gb fri)
Internet forbindelse 256/256 ADSL hos TDC

Fra : Toki

Dato : 10-05-03 13:32

Brug Ad-aware eller SpyBot til at fjerne alle mulige skjult-installerede
spywares i din pc. Tjek om der er nogle mistænkte programmer, som bruger
pc'ens ressurser og fjern dem. Kør diskdefragtment en gang imellem, brug
f.eks OO Defragt v. 4

Held og lykke!

Vh,
Toki

Fra : Sorensen

Dato : 10-05-03 22:51

Mit cpu-brug står til 100 %, er det korrekt. Hvis ikke, hvordan ændrer jeg
det så.

Fra : Madsen

Dato : 10-05-03 14:09

Sorensen skrev:

> Mit cpu-brug står til 100 %, er det korrekt. Hvis ikke, hvordan
> ændrer jeg det så.

Du kunne starte med at få stillet din tidszone korrekt og så ellers
scanne PC'en for spyware og andet ragelse med en af de programmer som
Toki nævner i: <news:b9irge$12va$1@news.net.uni-c.dk>

Madsen.

Fra : Sorensen

Dato : 10-05-03 23:17

Aha, når jeg trykker alt-ctrl-del, så kan jeg se at der et program, som
hedder winnet.exe som tager 96 % af min cpu´s ydeevne. Jeg prøvede at slette
den og så kom der fart i maskinen igen. Hvad er det for et program og kan
det undværes.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-05-03 15:00

Sorensen skrev:

> [...]
> som hedder winnet.exe som tager 96 % af min cpu´s ydeevne. Jeg
> prøvede at slette den og så kom der fart i maskinen igen. Hvad er det

Google er en fin ting . Det er spyware.
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_w.php

Karsten Jensen

Ved svar pr. mail, fjern "et"

Fra : tomov

Dato : 10-05-03 19:50

> [...]
slette
> den og så kom der fart i maskinen igen. Hvad er det for et program og kan

Søgning med google på "winnet.exe" giver
http://doxdesk.com/parasite/CommonName.html

Fra : Claus

Dato : 10-05-03 20:16

"tomov" <tomov@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Sorensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> slette
>
> Søgning med google på "winnet.exe" giver
> http://doxdesk.com/parasite/CommonName.html

Har samme problem, men har tjekket for spyware og der var ingen.....Hvad kan
der ellers være galt?

P4 1800
256 mb DDR
64 mb gforce
80 gb hd

Claus

Fra : Sorensen

Dato : 11-05-03 11:28

Du skal bare afinstallere commonname, som ligger i c:programmer, så kører
det igen. Jeg havde samme problem både på den stationære og bærbare og nu
kører de begge igen. Programmet skulle vist komme ind sammen med IMESH
programmet.