MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Remote Desktop kan ikke tilslutte til win2~
Fra : Martin B

Dato : 09-05-03 15:02

Hey...

Når jeg prøver at fjernstyre en Win2K maskine med Remote Desktop så får jeg
en fejlmeddelse om at "The client could not connect the remote computer".
Det virker fint på WinXP. Er der et eller andet der skal aktiveres på en
Win2K maskine..?

Mvh

Martin

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-05-03 15:08

"Martin B" <martin@REMOVETHISbrogaard.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det virker fint på WinXP. Er der et eller andet der skal aktiveres på en

Er det en W2K Prof.? I så fald kan du ikke forbinde til den med RDP
klienten.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Henrik Walther

Dato : 09-05-03 15:12

On Fri, 9 May 2003 16:07:42 +0200, Stig Meyer Jensen wrote:

> jeg
>
> Er det en W2K Prof.? I så fald kan du ikke forbinde til den med RDP
> klienten.

Og er det en W2K server skal du naturligvis aktivere Terminal Services
(Admin Mode) under Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components.

--
Henrik Walther
http://www.winjunkie.net

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-05-03 15:17

"Henrik Walther" <spam@winjunkie.net> skrev i en meddelelse

> Og er det en W2K server skal du naturligvis aktivere Terminal Services
> (Admin Mode) under Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components.

.... og hcis det nu er en klient, kan man faktisk få udemærket freeware til
at styre den med ... fx VNC :D

Så ... nu har vi vist været så flinke som vi kunne i dag - god weekend! ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Martin B

Dato : 09-05-03 15:38

Jep, det er en W2K Prof... hmm, det var ærgeligt, så må jeg installere XP
Pro på maskinen i stedet...

> Og er det en W2K server skal du naturligvis aktivere Terminal Services
> (Admin Mode) under Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components.

Jep, det har jeg fundet ud af. Det var sådan set også derfor jeg troede at
det var muligt med W2K Pro... men sådan skulle det åbenbart ikke være.

Tak for hjælpen

Martin