MS Windows
briani 27239
Maskine låser
Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-05-03 08:35

Jeg har fået nedenstående beskrivelse af en vens computerproblemer,
som jeg skal ud at kigge på i weekenden. Jeg kan ikke lige finde en
indgangsvinkel. Kan nogen give mig et par tips til hvor jeg begynder?

Han kører XP på en ganske almindeligt ekviperet nyere maskine.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

"Næsten hver gang jeg starte computeren ska den genstartes. Lige før
den viser det færdige skærmbillede går den i stå, og skal genstartes
for at komme vidre. Det er temmelig irriterende, men den kommer da.
Det kræver blot megen tålmodighed af den kære bruger.
Der er også mange gange at mens vi sidder og bruger den, så går den
helt fast. ( vil overhovedet ikke noget ) Så skal den lige slukkes ved
kontakten en gang, så kommer den igen. En gang imellem virker det at
trykke " ctrl-alt-del "
Men det er ikke altid nok. Er det noget som du skal se på, så skriv
eller ring lige så vi kan lave en aftale. Hvis du altså vil og gider
makke med det.
Vi kan da altid finde en sild og snaps som betaling for ulejligheden.
Måske også lidt mokka".

Fra : Peter Brown

Dato : 09-05-03 11:25

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> makke med det.
> Vi kan da altid finde en sild og snaps som betaling for ulejligheden.

Nu skriver du intet om styresystem, men formoder det er en eller anden
udgave af Windows.
Hvad der kan skabe de beskrevne fejl, er meget svært at sige, og beskriver
mest et ustabilt system. Jeg ville nok i første omgang prøve at
geninstallere den Windows version der allerede er i maskinen. Det gør du ved
at starte op med en opstartsdiskette og foretage en normal installation.
Hjælper det ikke er der vist ikke anden udvej end en total omlægning.

Peter Brown

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-05-03 11:40

"Peter Brown" <doc_069@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
installation.
> Hjælper det ikke er der vist ikke anden udvej end en total omlægning.

Nu tror jeg nok at nedenstående skal tolkes som at han kører Windows XP:
> Han kører XP på en ganske almindeligt ekviperet nyere maskine.

.... men jeg vil også anbefale en ominstallation: smid Win XP cd'en i og
genstart maskinen (og boot fra CD). Husk at tage backup af de data han
skal bruge igen først.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-05-03 11:40

On Fri, 09 May 2003 09:35:05 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk>
wrote:
klip

> [...]
>helt fast. ( vil overhovedet ikke noget ) Så skal den lige slukkes ved
>kontakten en gang, så kommer den igen. En gang imellem virker det at
klip
Jeg har haft nøjagtig de samme problemer, løsningen er der
sikkert ingen der tror på (min løsning):
format c: ny installation af XP, efterfølgende ingen-absolut
ingen- servicepacs og lignende M$ hjælp. Den har kørt siden, uden
fejl, ca. 3/4 år nu.
mvh Ebbe

Fra : Peter Schrøder

Dato : 09-05-03 11:55

> [...]
> for at komme vidre. Det er temmelig irriterende, men den kommer da.
> Det kræver blot megen tålmodighed af den kære bruger.

Hvis den har gjort det fra starten kan det være strømforsyningen
som er underdimensioneret. Nye harddiske sluger en del strøm
i startfasen. Trykker man på genstart roterer den allerede.

Hvis det sker mens han kører grafiktunge programmer
kan det være et spørgsmål om køling til grafikkortet.
Måske også køling til CPU. Hvad siger bios
om temperatur ved genstart?
Hvis det sker spontant kan det være defekt ram, frække
programmer ufrivilligt downloaded fra en "smart" hjemmeside.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Nanna

Dato : 09-05-03 12:09

> [...]
>
> "Næsten hver gang jeg starte computeren ska den genstartes. Lige før
> den viser det færdige skærmbillede går den i stå, og skal genstartes

Er Activ desktop aktiveret?
Slå det fra. Min Windows 2000 fryser indimellem når det pjat er sat til.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-05-03 14:37

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

> [...]
> for at komme vidre. Det er temmelig irriterende, men den kommer da.
> Det kræver blot megen tålmodighed af den kære bruger.

Jeg har også haft disse problemer.. Det var rod i filsystemet på en eller
flere af mine 4 harddiske...

Kør standisk, eller formater harddisken og geninstaller´

Fra : WEBFACTOR

Dato : 09-05-03 18:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

Hva jeg kan komme på er det har den gjort,i tilfællet var det instillingerne
af Ram i Bios,mit var Cas Latency
Windows arbejder også med strøm og er meget følsom
Abejder i med forskellige Ram blokke
www.webfactor.dk