MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP CD fejler under installation
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 08-05-03 09:54

En af mine bekendte har en Windows XP Home edition (selvfølgelig
original, OEM) som han har valgt at installere fra bunden fordi Windows
opførte sig underligt på mange måder.

Problemet er nu bare at installationen fejler og ikke kan læse nogen
filer fra CD'en (en hel del faktisk). Han har kontrolleret at CD'en ikke
er ridset/fedtet og har prøvet med 2 forskellige drev.

Er der nogen der evt. har løsningsforslag?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-05-03 14:48

Stig Meyer Jensen wrote:
> [...]
> ikke er ridset/fedtet og har prøvet med 2 forskellige drev.
>
> Er der nogen der evt. har løsningsforslag?

Hej.
Jeg har en del gange været udsat for at få fejlmeddelsen "Setup.xxx kan ikke
indlæses og installationen vil blive afsluttet" (frit efter hukommelsen).
Disken er hverken ridset eller fedtet, og så har jeg vasket den i lunkent
vand og sæbe og derefter tørret med noget fnugfrit. Efter et par forsøg kan
den så endelig læse filerne, men en egentlig forklaring kan jeg ikke komme
med.
Ellers var det måske en mulighed at kopiere cd'en (må man godt det, hvis man
har en original?) og se om det hjælper.

Søren

Fra : Leo.E

Dato : 08-05-03 17:46

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message news:<3eba1b99$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> filer fra CD'en (en hel del faktisk). Han har kontrolleret at CD'en ikke
> er ridset/fedtet og har prøvet med 2 forskellige drev.

Hvordan gør han -lidt flere detaljer.
Hilsen: Leo

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-05-03 10:23

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message
Windows

> Hvordan gør han -lidt flere detaljer.

Han har slettet alle partitioner på harddisken og sætter cd'en i. Efter
harddisken er partitioneret og formateret, begynder den at installere
filerne 1 efter 1 - men mange af dem fejler og selv om han bruger
"forsøg igen" siger den at den ikke kan læse fra cd'en.

Han har desuden "lånt" en anden Windows version og forsøgt at installere
og den melder samme fejl - hvilket leder mig til at tro at det er
harddisken der er noget galt med og at installationen bare giver en
dårlig fejlmelding...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Janner

Dato : 09-05-03 09:37

> [...]
> er ridset/fedtet og har prøvet med 2 forskellige drev.
>
> Er der nogen der evt. har løsningsforslag?

Kopier hele cd'en ind i en mappe og start installationen derfra ..... Kan
man på det tidspunkt ikke læse fra Cd'en er denne beskadiget. Du kan
henvende dig hvor du har købt den og få eller købe et nyt medie.

/Jan

Fra : LarsJ

Dato : 10-05-03 20:13

"Janner" <uname@it.com> wrote in news:b9fpbh$lp$1@sunsite.dk:

> [...]
> man på det tidspunkt ikke læse fra Cd'en er denne beskadiget. Du kan
> henvende dig hvor du har købt den og få eller købe et nyt medie.

en af mine venner havde store problemer med at læse sin 98SE-skive og
ringede til, vist nok, Microsoft og de sendte en ny...
ved godt, det lyder utroligt, men ikke desto mindre passer det

--
cheers, LarsJ

-remove SWONKEE from e-mail adress when mailing me...

Fra : Mikkel

Dato : 10-05-03 23:48

hej

Jeg har haft samme problemer med at XP ikke ville installeres, fejlen
dengang var en defekt ram klods, måske værd at tjekke

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Sorensen

Dato : 11-05-03 16:22

Jeg har haft samme problem. Jeg har 2 harddiske i computeren og det kunne xp
ikke finde ud af. Da jeg koblede den ene fra, så løb installationen perfekt.
Det var bare min erfaring, men måske ikke noget du kan bruge.

Ib