MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WD HD vil ikke boote Win XP op!
Fra : KO

Dato : 08-05-03 07:21

Har fået ny HD. WD800JD på 80 GB. Min gamle er en IBM 75 GB GPX.

Problemet er, at jeg kan ikke boote fra den nye HD. Har lagt Windows XP ind
på denne, og formateret den gamle. WD er inddelt i 2 partitioner, og den
gamle i 3. Desuden er den gamle HD blevet formateret.

Når jeg booter PC'en op, kommer denne fejlmeddelse:
Ugyldig systemdisk
Disk I/O-fejl
Skift disk, og tryk på en tast
-
Og nej, der er ikke en diskkette i maskinen. Har prøvet at flytte rundt på
jumperne på begge HD. Flyttet på kablet. WD står fint som første HD i bios.

Hvad kan der være galt?

Fra : KO

Dato : 08-05-03 07:26

Det skal forresten lige nævnes, at når jeg så trykker på en tast, søger den
på CD-drevene, for derefter at boote på WD HD!!! Herefter virker alt fint,
indtil næste gang jeg starter/resetter maskinen....

Fra : webfactor

Dato : 08-05-03 14:58

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på CD-drevene, for derefter at boote på WD HD!!! Herefter virker alt fint,
> indtil næste gang jeg starter/resetter maskinen....

En ny god harddisk,det fordi en ny harddisk er uformateret du blir nød til
at lave et logisk drev (Partisere) Formatere den.endten i windows Computer
Administration
Eller smækker Installations CD`en i.Evt.FDisk
www.webfactor.dk

Fra : webfactor

Dato : 08-05-03 15:04

> [...]
> Administration
> Eller smækker Installations CD`en i.Evt.FDisk
Der skal dertil siges at det fordi i Bios er den nok ikke sat til at boote
fra system drevet du installerede windows på eller lige har resettet bios
det sker gerne lige efter installation
"webfactor" <webfactor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Anders pedersen

Dato : 08-05-03 17:29

Thu, 8 May 2003 16:04:00 +0200, webfactor <webfactor@post.tdcadsl.dk>
skrev:

> [...]
> boote
> fra system drevet du installerede windows på eller lige har resettet bios

Det der er problemet er bootcden. Prøv istedet cden i en anden maskine.
Hvis der er den samme problem der er det bootcden.
Har selv været ude for det samme
Anders

Fra : WE

Dato : 08-05-03 21:29