MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Taber" tastaturet !!
Fra : Kispus

Dato : 06-05-03 22:41

Hej !
Vedr. Win XP, AMD 700 Mhz 320 Mb Ram, Bundkort: Soltek SL-77KV

Pc,en "taber" tastaturet 1-2 gange i løbet af en dag, genstarter jeg
får jeg: No keyboard found.
Hvis jeg lukker helt ned og starter igen, kører det igen i flere timer,
for så pludselig at være væk igen.
Der er ingen former for varsel og der er lys i tastasturet,
det virker bare ikke ! (Har prøvet flere forskellige)
Pc,en kører perfekt, og der er ingen advarsel i enhedshåndtering
og alle enheder virker korrekt, siger den.
Jeg har scannet for virus og sidst kørt Norton WinDoctor,
men intet hjælper.
I Kontrolpanel/Administration/Logbog
står der med timers mellemrum:
Fejl: Kilde ACPI, hændelse 4
og næste linie:
Fejl Kilde ACPI hændelse 5
For den 6 Maj står disse 2 linjer 6 gange hvor Pc,en har været
tændt 16 timer.

Hvis disse oplysninger siger dig noget, vil jeg blive glad
hvis du har en løsning.
Venlig hilsen
John

Fra : Leo.E

Dato : 07-05-03 06:42

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> wrote in message news:<3eb82bea$0$24621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> tændt 16 timer.
>
> Hvis disse oplysninger siger dig noget, vil jeg blive glad
Løsningen kunne være en opdateret driver, hvis du da ikke har prøvet det.
Ellers kan du måske finde noget her:www.acpi.info/index.html

Fra : Kispus

Dato : 07-05-03 08:12

> Løsningen kunne være en opdateret driver, hvis du da ikke har prøvet det.
> Ellers kan du måske finde noget her:www.acpi.info/index.html

I logbog står der følgende ved opstart

AMLI: ACPI BIOS forsøger at læse fra en ugyldig IO-portadresse (0xcfc),
som ligger inden for det 0xcf8 - 0xcff-beskyttede adresseområde.
Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. .

Fra : Kispus

Dato : 07-05-03 08:17

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt. .
>
> Nåede ikke at skrive: Venlig hilsen, så svigtede tastaturet igen
Mvh. John