MS Windows
briani 27239
Problemer med at installere Windows update~
Fra : Jesper

Dato : 06-05-03 22:06

Hej alle.

Jeg kan ikke installerer nedenstående automatiske update - er der andre som
har samme problem eller som kan løse det?

Q817287: Vigtig opdatering (Fejl i katalogdatabase i Microsoft Windows XP)
Denne opdatering er allerede hentet til din computer, men blev ikke
installeret korrekt. Du kan installere denne opdatering ved at klikke på
Gennemse og installer opdateringer og derefter klikke på Installer nu.
Denne opdatering løser de problemer, der er tilknyttet den katalogdatabase,
som Windows bruger til at sikre integriteten af installerede binære
filtyper. Opdatering 817287 gør det muligt for databasen at reparere sig
selv, hvis der opstår fejl. Denne opdatering forbedrer også
katalogdatabasens ydeevne og det, der bruger Microsoft Cryptographic
Services NT Service (CryptSvc.dll), herunder Microsoft Windows Media Player
og Microsoft Media. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har
installeret denne opdatering. Når du har installeret denne opdatering, kan
den ikke fjernes.

mvh

Jesper

Fra : Madsen

Dato : 07-05-03 01:39

Jesper skrev:

> Jeg kan ikke installerer nedenstående automatiske update - er der
> andre som har samme problem eller som kan løse det?

Prøv at starte en kommandoprompt (Start > Kør: CMD)

Skriv så følgende i prompten, efterfulgt af et tryk på Enter efter hver
linie:

net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Luk derefter kommandopromten og prøv Windows Update igen. Hvis det
lykkedes at opdatere så kan du efterfølgende slette mappen oldcatroot2
inde i din Windows\System32-mappe. (Windows Update vil selv oprette en
ny catroot2).

Madsen.