MS Windows
briani 27239
Adgang til Win2000 workstation
Fra : Niels P.

Dato : 06-05-03 19:26

Hej.

En bekendt er kommet med en PC, hvor der er installeret Win2000 workstation.

Maskinen vil ikke loade Windows korrekt.

Har forsøgt med F8 og at køre i fejlsikret tilstand - eller sidste
velfungerende konfiguration, men får besked om at der er en I/O-error og at
en system.alt fil eller lignende er beskadiget.

Har forsøgt at køre installations-cd'en for at få liv i dyret, - her skulle
være mulighed for at skrive "r" et sted for at gå i repair-mode, - men
maskinen vil ikke boote (får en boot fra cd-rom = failure).

Tænkte så at jeg kunne lave en "emergency disk" fra en anden Win2000
maskine, men får her at vide, at der er noget galt med en boot.ini fil.
Min bekendte har ikke selv fået lavet en sådan disk, der passer til
maskinen, desværre.

Kan jeg tilrette denne boot.ini fil - eller gøre noget for at få adgang til
denne harddisk?
Vedkommende har nogle få filer, som hun gerne vil have reddet.

--
Mvh.
Niels P.

(Email-address not valid)

Fra : Toki

Dato : 06-05-03 22:44

Ønsker din bekendt kun at redde nogle filer fra hd'en? Så tag den ud, sæt
den i din egen pc og kopier filerne derfra, hvis alt andet ikke virker....
:)

Vh,
Toki