MS Windows
briani 27239
ctrl+alt+del giver mange aktive programmer
Fra : Goofy

Dato : 06-05-03 17:46

Hej
Vi håber at finde nogle eksperter her, da vores søns pc er blevet meget
langsom og ofte går i stå. En undersøgelse af de aktive programmer via
ctrl+alt+del viste, at følgende var aktivt:
explorer
datemanager
msnmsgr
gmt
loadqm
mediadet
cmesys
presiciontime
ctnotify
systray
qttask

Er der mon nogen af Jer der har kendskab til, hvad vi kan gøre for at
"optimere" vores søns PC´er?
Hvad kan vi slette uden at skade ms-programmer og windows?
På forhånd sender vi alle en stor tak.
MVH
Goofy

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 06-05-03 18:04

Prøv om i kan finde ud af hvilket styresystem jeres søn bruger, først da har
vi en lille mulighed for at vejlede jer.
Hilsen
Jørgen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 06-05-03 18:37

On Tue, 6 May 2003 18:45:46 +0200, "Goofy"
<goofy@events.slet-nospam.dk> wrote:

> [...]
>langsom og ofte går i stå. En undersøgelse af de aktive programmer via
>ctrl+alt+del viste, at følgende var aktivt:
<klip>
Der er flere suspekte programmer (adware/spyware) listet der, fx:
datemanager, cmesys, precisiontime og loadqm. Jeg kan anbefale at se
på fx:
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm
Der er osse link til "Spybot search and destroy", hvilket kan ses bl.a
under "datemanager".
MVH Martin S

Fra : hcma

Dato : 06-05-03 19:37

> [...]
> "optimere" vores søns PC´er?
> Hvad kan vi slette uden at skade ms-programmer og windows?

Prøv at downloade AdAware
http://www.lavasoft.de/support/download/

det scanner systemet for spyware.
m v h
HC

Fra : Goofy

Dato : 07-05-03 18:12

Hej alle og mange tak for jeres svar.
Som svar på jeres spørgsmål og på hvad vi har gjort kommer her en lille en
Styresystemet windows 98.
Vi prøvede henvisningen til answersthatwork.com, som giver gode
forklaringer, hvor jeg vil forsøge at finde svar på spørgsmål i fremtiden,
da det ser ud til at være en god side.
Vi har downloadet ad-aware og der var meget møg at finde på computeren. Men
det har programmet tilsyneladende fjernet nu, så vi håber, at det er
overstået og at PC'en igen fungerer.
I får mange tak for jeres hjælp som var SUPER, vi regner med at problemet nu
er ordnet.
MVH
Goofy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-05-03 18:08

In dk.edb.system.ms-windows, Goofy <goofy@events.slet-nospam.dk> says...
> I får mange tak for jeres hjælp som var SUPER, vi regner med at problemet nu
> er ordnet.

Det gør vi andre også

--
Med venlig hilsen/best regards