MS Windows
briani 27239
Dos-prompt skal forsvinde
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-05-03 12:23

WinNT. Jeg har lavet en bat-fil, der slutter af med at starte
Outlook. Mit problem er så at dos-prompen ikke forsvinder efter
at Outlook er startet. Kan jeg ikke få den til det?

Min sidste linie i dos-prompen hedder:
"c:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE"

mvh

Lars Thomsen Nielsen

NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden
og jeg *kan* ikke rette det.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-05-03 11:49

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Min sidste linie i dos-prompen hedder:
> "c:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE"

Linjen starter Outlook Express, hvorefter systemet venter på at Outlook
afsluttes, før BAT-filen betragtes som udført. Prøv i stedet med

start "c:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE"

der starter Outlook sideløbende med udførslen af BAT-filen.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-05-03 13:33

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
|
| start "c:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE"
|
| der starter Outlook sideløbende med udførslen af BAT-filen.

Den havde jeg prøvet, men den starter blot en anden Dos-prompt
med titlen:
c:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE

I selve prompten står der så:
Microsoft(R) Windows NT(TM)
(C) Copyright 1985-1996 Microsoft Corp.
M:\Outlook>

Outlook starter ikke.

Lars

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-05-03 13:24

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Den havde jeg prøvet, men den starter blot en anden Dos-prompt
> med titlen:
> c:\Program Files\Microsoft Office\Office\OUTLOOK.EXE

Ah. start kan ikke lide mellemrum. Prøv med

start /D "c:\Program Files\Microsoft Office\Office" OUTLOOK.EXE
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-05-03 15:18

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

| Ah. start kan ikke lide mellemrum. Prøv med
|
| start /D "c:\Program Files\Microsoft Office\Office"
OUTLOOK.EXE

Perfekt - den klarede lige tricket. Tak for hjælpen

Lars

PS. Jeg har lige et tillægsspørgsmål som du sikkert kan klare
også. Når jeg i en DOS-prompt skriver "start /?" så kommer der en
masse forklaring til emnet. Uheldigvis fylder det mere end een
skærmside og jeg kan ikke scrolle i min dosprompt. Jeg troede at
/p gav mig det side for side, men det virker ikke. Kender du en
metode hvor jeg kan få oplysningerne sidevis. Alternativt skrevet
til en fil som jeg kan indlæse i fx. Word?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-05-03 14:38

Hej Lars Thomsen Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> skærmside og jeg kan ikke scrolle i min dosprompt. Jeg troede at
> /p gav mig det side for side, men det virker ikke.

Jeg kender ikke NT-serien, men i såvel DOS som DOS under Win9x kan du
bruge en pipe og "more" (sidstnævnte er en lille com-fil, der følger
med DOS), fx:

start /? | more

> Alternativt skrevet til en fil som jeg kan indlæse i fx. Word?

Har du et dir ved navn C:\1\ (bare for eksemplets skyld), kan du bruge

start /? > C:\1\start.txt

Default smides alt output til skærmen, men med ">" kan kan dirigere det
til fx printeren eller en fil (som ovenfor).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 07-05-03 10:24

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message

| start /? | more

Takker, den virker præcis som den skal - også i WinNT.

| start /? > C:\1\start.txt

Den virker sør'me også lige som du beskriver

Tak for hjælpen.

Lars

Fra : Madsen

Dato : 06-05-03 14:51

Rudi Stegen skrev:

> Jeg kender ikke NT-serien, men i såvel DOS som DOS under Win9x kan
> du bruge en pipe og "more"

Det virker i en kommandoprompt i WinXP, så mon ikke også det gør i
WinNT.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 06-05-03 15:22

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Det virker i en kommandoprompt i WinXP, så mon ikke også det gør i
> WinNT.

Joda, men cmd (kommandoprompten i WINNT, 2000 og XP) kan scrolles,
buffersize kan justeres til at rumme mere tekst og vinduet kan resizes, så
det er kun nødvendigt med "<kommando> | more" hvis du skal se på MEGET
lange skærm-output.

arc@na

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-05-03 15:36

Hej arc@na, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Joda, men cmd (kommandoprompten i WINNT, 2000 og XP) kan scrolles,
> buffersize kan justeres til at rumme mere

Hmm... Så er det sikkert, fordi den default installeres med så lille en
bufferstørrelse, at Lars ikke kan rulle med vinduet.

> så det er kun nødvendigt med "<kommando> | more" hvis du skal se
> på MEGET lange skærm-output.

dir C:\*.* /s

på et næsten fyldt 4 TB c-drev

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 07-05-03 19:13

> dir C:\*.* /s
> på et næsten fyldt 4 TB c-drev

Win 2000 eller XP?

arc@na

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-03 12:27

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> NB: Beklager at mine indlæg en time foran - serveren har skylden
> og jeg *kan* ikke rette det.

Du kunne jo prøve at sætte dit ur
til automatisk skift til sommertid.

Vi andre kører jo med +200 imens
du kører med +100.

--
/Gevaldi

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-05-03 13:47

"Gevaldi" <georg_valdi (a) hotmail.com> wrote in message

| Du kunne jo prøve at sætte dit ur
| til automatisk skift til sommertid.
|
| Vi andre kører jo med +200 imens
| du kører med +100.

Selvfølgelig kører jeg automatisk sommertid. Jeg er bare en
almindelig bruger på vores firmasystem. "Tidsfejlen" kommer først
når jeg sender en mail over vores server, og her har jeg ingen
indflydelse - beklager. Men hvis du har et svar på mit egentlige
spørgsmål hører jeg gerne om det.

Lars

Fra : Madsen

Dato : 06-05-03 12:47

Gevaldi skrev:

> Du kunne jo prøve at sætte dit ur
> til automatisk skift til sommertid.

Kunne man så samtidig ikke også lokke dig til at opsætte dit tegnsæt
korrekt? <http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html> Pt. har du en
firkant i signaturadskilleren fordi at du sender med Windows-1252 som
forvirrer Quotefixet.

I øvrigt så behøver du ikke et flueben i 'ISO-8859-x signaturfix' i
Quotefixet med den version af OE du kører med. Din version af OE kan
selv finde ud af at lave en korrekt signaturadskiller.

FUT: <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.