MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DOS print til UNC path i W2K/XP
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-05-03 10:32

Jeg forsøger at få et gammelt dosprogram til at printe via netværket
(UNC path) - det virker fint med WIn98/ME klienter, men XP/2000 fejler.

Jeg kan sagtens printe hvis jeg lader maskinen "capture" fx. lpt3 til
\\my\unc\path men det er ikke en optimal løsning, da jeg så skal bruge
forskellige printere i min dos applikation alt afhængigt af hvilket OS
brugeren er på.

Jeg har en svag mistanke om at det slet ikke kan fixes - har jeg ret i
det?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-05-03 10:56

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev:

> Jeg forsøger at få et gammelt dosprogram til at printe via
> netværket (UNC path) - det virker fint med WIn98/ME klienter, men
> XP/2000 fejler.

Nu er der slet ikke DOS i XP/2000. Kommandoprompten er kun en emulation
og jeg tror ikke det er helt umuligt, at det kan gøre en forskel ved
specielle ting derunder brug af netværk.

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)