MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows ME harddisk størrelse
Fra : Torben Pedersen

Dato : 06-05-03 09:13

Hej

Et kort spørgsmål: hvor stor en disk kan Win ME håndtere?

Mvh.

Torben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-03 13:21

4TB.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-05-03 13:32

<ace__v@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Et kort spørgsmål: hvor stor en disk kan Win ME håndtere?

Så stor at du ikke kan købe den i butikkerne...

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Leony

Dato : 06-05-03 14:20

"Torben Pedersen" <ace__v@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et kort spørgsmål: hvor stor en disk kan Win ME håndtere?

Begrænsningen skal findes i bundkortets BIOS og ikke i styresystemet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Torben Pedersen

Dato : 06-05-03 14:23

Ok, tak for svarene, jeg troede måske at det var ligesom med Windows 98,
hvor grænsen lå på ca. 32Gb (ret mig hvis jeg tager fejl)

Vh.

Torben

Fra : Madsen

Dato : 06-05-03 15:41

Du tager fejl. <http://support.microsoft.com/?kbid=154997>
| FAT32 supports drives up to 2 terabytes in size.

Der nok bare ikke mange BIOSer derude som kan køre med så store
diske.

Og så kommer der lige en sætning hvor MS godt kunne have været lidt
mere præcise i deres formulering:

| NOTE: Microsoft Windows 2000 only supports FAT32 partitions up to
| a size of 32 GB.

Win2000 understøtter faktisk langt større diske i FAT32.
Du kan bare ikke formatere en disk større end 32 GB i FAT32 med den
diskhåndtering der er indbygget i Win2000 (og XP). Hvis disken i
forvejen er formateret med f.eks. en Win98-bootdisk, så kan Win2000
sagtens håndtere større FAT32-diske end 32 GB. Jeg kører pt. med en
40 GB FAT32-disk under WinXP og gjorde det indtil for nylig under
Win2000 også.

Madsen.