MS Windows
briani 27239
Format c:
Fra : Nostr@

Dato : 05-05-03 22:13

Først, ja, jeg har læst de andre tråde!

Jeg vil gerne ha' formateret mit c: drev.

Jeg bruger winXP Home og drevet er konverteret til NTFS

- jeg har prøvet at lade computeren boote op på min winxp cd, og kommer så
til det sted hvor jeg kan vælge at "Installere WinXP" og "Reparerer WinXP"
i begge tilfælde siger den at den ikke kan finde nogle harddiske?

- jeg har også prøvet med en bootdiskette, men det giver nogenlunde det
samme problem!

Så hvad gør jeg nu?

Mvh

Morten

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 06-05-03 00:26

"Nostr@" <nostra@1webkrogen1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> i begge tilfælde siger den at den ikke kan finde nogle harddiske?
>
> - jeg har også prøvet med en bootdiskette, men det giver nogenlunde det

Den booter fint op på WinXP Home?
Maskinen virker fint i alle andre situationer?
Hmm...prøv evt at konvertere til FAT32 og boot fra diskette igen.
Jakob

Fra : WeirdOlsen

Dato : 06-05-03 17:19

Hent en bootdisk på http://www.bootdisk.com

_olsen

Fra : Per Thomsen

Dato : 08-05-03 10:53

> Jeg vil gerne ha' formateret mit c: drev.
>
> Jeg bruger winXP Home og drevet er konverteret til NTFS

Hent programmet 'Large Drive' fra http://www.sadevelopment.com/
I demo versionen er der et punkt der hedder slet alle partitioner.

Derefter kan du boote på CD'en og formaterer.

Per