MS Windows
briani 27239
Formatering af XP
Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 05-05-03 09:13

Skal man gribe en formatering af en maskine med XP anderledes an, en maskine
med 98 (hvor jeg har brugt [format c:] før geninstallering)?

/ml

Fra : Pico

Dato : 05-05-03 09:48

Nordfyns Ungdomsskole wrote:
> Skal man gribe en formatering af en maskine med XP anderledes an, en
> maskine med 98 (hvor jeg har brugt [format c:] før geninstallering)?

Det kommer an på om du køre Fat 32 eller NF (hvad det nu heder).
Fat 32 kan du gøre som du evt. plejer med en bootdiskette fra Win 98.
Den anden måde er at boote på Win XP Cd'en. Her er det ligemeget
hvilket filsystem du kører. Muligheden kommer når du er lidt inde i
installationen, du får både muligheden for at formatere og partionere.
For alle tilfælde skyld, hvis det er en af de Cd'er der ikke skal registreres
hos MS kan du ikke boote på den.
Pico

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-05-03 13:55

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b959ad$f5o7f$1@ID-184913.news.dfncis.de... bl.a.

> For alle tilfælde skyld, hvis det er en af de Cd'er der ikke skal
registreres
> hos MS kan du ikke boote på den.

Sådan en har jeg. Altså en recoveryCD. Hvad gør jeg så hvis jeg f.eks.
bliver nødt til at formattere og geninstallere, eller måske køber en ny HDD,
og vil installere derpå?.

Karsten Jensen

Ved svar pr. mail, fjern "et"

Fra : Pico

Dato : 05-05-03 15:32

Karsten Jensen wrote:
> [...]
>
> Sådan en har jeg. Altså en recoveryCD. Hvad gør jeg så hvis jeg f.eks.
> bliver nødt til at formattere og geninstallere, eller måske køber en

Nu var det ikke lige Recovery CD jeg tænkte på, den skal da tilmeldes
hos MS og du bør kunne boote på den.
Den jeg tænkte på er "Cob", dem der sælges til firmaer som så kan
installere uden at skulle kontakte MS for hver enkelt maskine. Den kan
du ikke boote på, men den kan selvfølgelig ændres. Da jeg skulle lave
en Cd med Sp 1 på synes jeg det kunne være sjovt at gøre det på en
CD der ikke skulle registreres, det gik også fint, men for at gøre den
bootabel var det nødvendigt at bruge den orginale (købte) til at trække
bootsektoren ud på. Det begrænser selvfølgelig "fornøjelssen" ved at
lave det nummer når man skal have en købt udgave.
Skriv hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med.
Pico

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-05-03 15:56

Pico skrev bl.a.

> Nu var det ikke lige Recovery CD jeg tænkte på, den skal da tilmeldes
> hos MS og du bør kunne boote på den.

Tak for hjælpen. Men min RecovoryCD skal nu ikke tilmeldes MS, det står der
i den medfølgende manual til PCen jeg har. Men det er rart at vide at jeg
kan boote o.s.v. på den

Mvh

Karsten Jensen

Fra : ha

Dato : 05-05-03 16:26

> Skriv hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med.

Jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål mere i
tråden. En af mine venner sidder med en helt ny PC
hvor han skal installere winXP. Under installationen
kommer der blå skærm og fejlmeddelelsen lyder
PFN_LIST_CORRUPT
Fejlen opstår i forbindelse med at den kopierer filerne
over inden den egentlige install begynder.
Han har med held prøvet at installere win98, så det
er så vidt jeg kan regne ud, ikke noget hardware den
er gal med. Fejlen opstår kun ved winXP install.

mvh
ha

Fra : x X x

Dato : 05-05-03 20:15

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er så vidt jeg kan regne ud, ikke noget hardware den
> er gal med. Fejlen opstår kun ved winXP install.
--- snip ---

http://support.microsoft.com/?kbid=291806

/Igor

Fra : ha

Dato : 05-05-03 20:31

> http://support.microsoft.com/?kbid=291806

Takker og bukker.

mvh
ha

Fra : Tommy

Dato : 05-05-03 10:03

On Mon, 5 May 2003 10:13:00 +0200, "Nordfyns Ungdomsskole"
<nfuansatte@mail.dk> wrote:

>Skal man gribe en formatering af en maskine med XP anderledes an, en maskine
>med 98 (hvor jeg har brugt [format c:] før geninstallering)?

Jeg går ud fra, at du kan boote fra din XP-cd og derfra køre
installatonen. I den forbindelse kan du formatere dine drev som du har
lyst til. Der er ikke nogen grund til at formatere FØR du begynder
installationen. Det kan du lige så godt gøre UNDER installationen.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582