MS Windows
briani 27239
lige et spørgsmål til win 98.
Fra : Mads Husted

Dato : 04-05-03 19:34

Hej Ng.

Jeg har lige et spørgsmål til Win 98. Kan det passe at 98 kraver fuld
Internet forbindelse før den kan komme på nettet?

Fordi det er sådan når jeg har DC++ kørende og en uploadeder fra mig, så kan
min far ikke komme på nettet.

Eller kan det være noget andet?

(Hans computer køre også meget ustabilt som der også kan være derfor).

På forhånd tak

--

Mads

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-03 10:13

Mads Husted wrote:
> [...]
> på nettet?
>
> Fordi det er sådan når jeg har DC++ kørende og en
> uploadeder fra mig, så kan min far ikke komme på nettet.

Hvad er Jeres internet forbindelse?
Hvordan er computerne sat sammen / sat til internettet?
Hvor store er computerne?
Bruger de begge Windows 98?

Måske hører spørgsmålet til i news:dk.edb.netvaerk !

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Mads Husted

Dato : 05-05-03 12:24

> Hvad er Jeres internet forbindelse?
forbindelsen er 256/128
> Hvordan er computerne sat sammen / sat til internettet?
Fra modem til hub fra hub til hans computer fra hub til en anden hub og så
til min.
Hvor store er computerne?
Hans er en 1000Mhz 512 SD-Ram. Min er en 1,66MHz 512 DDR-Ram
> Bruger de begge Windows 98?
Min far køre win 98 og jeg køre win XP Pro.

MVH
--
Mads

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-05-03 13:04

Mads Husted wrote:

> forbindelsen er 256/128

ADSL med dynamiske IP-adresser regner jeg med?

> Fra modem til hub fra hub til hans computer fra hub til
> en anden hub og så til min.

Okay, en switch er godt nok bedre, da det er en
Internetværksenhed. En hub kan dog sagtens bruges.

> Hans er en 1000Mhz 512 SD-Ram.
> Min er en 1,66MHz 512 DDR-Ram

Det er jo også rigeligt :)

> Min far køre win 98 og jeg køre win XP Pro.

Okay, problemet er nok som Jens skriver, at
du skal begrænse din maksimale upload.

Se evt. her:
http://shor.ter.dk/894768863

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-05-03 12:23

Hvis uploaderen bruger al ledig upload kapacitet vil det ikke være
muligt at komme på nettet. Hvis du kan, så begræns upload i DC++ til
halvdelen af den totale båndbredde (for upload).

Fra : Mads Husted

Dato : 05-05-03 13:20

Okey tak skal i have for svarne.

--