MS Windows
briani 27239
[win2000] Logon på anden computer i netvær~
Fra : Holten

Dato : 03-05-03 17:23

To maskiner med Windows2000 installeret. Hver har en delt mappe. Maskine 1
har også en delt printer. Maskine 2 kan godt printe på den delte printer og
få adgang til den delte mappe på maskine 1, men maskine 1 kan ikke få adgang
til den delte mappe på maskine 2. Maskine 1 får følgende fejlmeddelelse når
man prøver at åbne den delte mappe på maskine 2:

"Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den forespurgte
logontype på denne computer."

Kan noget give mig et vink i den rigtige retning om hvad jeg har gjort
forkert?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-05-03 19:54

In dk.edb.system.ms-windows, Holten <dddd@virkerikke.dk> says...
> Kan noget give mig et vink i den rigtige retning om hvad jeg har gjort
> forkert?

Er brugeren på Maskine 1 også bruger på Maskine 2 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Holten

Dato : 03-05-03 21:09

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> Er brugeren på Maskine 1 også bruger på Maskine 2 ?

Ja de har samme brugernavn. Hvis det skal ændres, kan man så konvertere alle
settings til en ny bruger på den ene maskine? Og i så fald hvordan?

Fra : zigge

Dato : 03-05-03 22:34

"Holten" <dddd@virkerikke.dk> wrote in message
> [...]
alle
> settings til en ny bruger på den ene maskine? Og i så fald hvordan?

Det behøver du ikke, du skal bare sørge for at den bruger på maskine 1, der
vil have adgang til maskine 2, også er oprettet som bruger på maskine 2.
Dvs. at for at dine to maskiner skal kunne komunikere frit frem og tilbage,
skal du oprette begge brugere på begge maskiner...

Det er muligt at gøre det på andre måder, men det kræver at du laver
policies på den maskine der er vært, således at der er adgang for visse
typer af brugere og det lyder som om det er overkill på dit system.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas°°°

Dato : 04-05-03 08:10

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilbage,
> skal du oprette begge brugere på begge maskiner...

De er oprettet på hver maskine, så det kan ikke være det der er problemet.
Jeg tror at det måske er fordi login navnet er det samme på de to maskiner.
Men maskin id på de to forskellige, vil det så stadig lave vrøvl?

--
MVH

Thomas (som nu er ved sin egen PC igen)
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-03 10:04

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas°°° <flash4@FJERNit.dk> says...
> Jeg tror at det måske er fordi login navnet er det samme på de to maskiner.

Det burde ikke give problemer. Administrator virker i hvertfald mellem
forskellige maskiner, det ved jeg...