MS Windows
briani 27239
Adgangskode til Mappe
Fra : Hjulstad

Dato : 03-05-03 11:16

Hej.
Er det muligt at beskytte en mappe med adganskode uden at mappen skal
komprimeres?
Jeg kører W-XP

God weekend
TH

Fra : jens

Dato : 03-05-03 12:24

"Hjulstad" <thjulstad@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er det muligt at beskytte en mappe med adganskode uden at mappen skal
> komprimeres?
> Jeg kører W-XP

Ja. forudsat det er ntfs mener jeg.

Hklik på mappen og vælg sikkerhed,vælg der de brugere som må kunne åbne,
læse, redigere eller ikke kan..... husk"forbyd" står over "tillad", forbyd
alle og du kan ikke selv komme ind i den.

mvh Jens

Fra : Hjulstad

Dato : 03-05-03 12:48

Jeg kan ikke se hvor jeg kan angive en adgangskode.

Der er kun oprettet en 1 bruger på PC'en (familien), men jeg har nogle
dokumenter og filer de andre ikke skal se.

Ellers tak

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-05-03 13:03

On Sat, 3 May 2003 13:48:16 +0200, Hjulstad wrote:

> Der er kun oprettet en 1 bruger på PC'en (familien), men jeg har nogle
> dokumenter og filer de andre ikke skal se.

Du kan kryptere filerne. Jeg har før brugt MaxCrypt http://kinocode.com
og været godt tilfreds med det. Om det lige fungerer sådan som du vil
ha' det ved jeg ikke, men prøv.

--
Lars

Fra : jens

Dato : 03-05-03 14:17

"Lars Jørgensen" <just@fake.one> skrev i en meddelelse

> Du kan kryptere filerne. Jeg har før brugt MaxCrypt http://kinocode.com
> og været godt tilfreds med det. Om det lige fungerer sådan som du vil
> ha' det ved jeg ikke, men prøv.

Det gør det ikk.
Der kun en bruger oprettet, og der er ingen kode på den. = alle ser det
samme da xp jo er overbevist om at det er samme bruger.

I kontrolpanelet oprettes brugere (kode kan udelades, men er bedre)
Hklk så på mapen der skal skjules og vælg sikkerhed.
De som ikke må se mappen tilføjes i listen og der vælges visning under
kollonen afvis.
Så er den mappe usynlig for den bruger.

Men alle indstillinger er baseret på brugernavn og pc navn.............
Så den der vil skjule noget skal have sin egen login navn.

mvh Jens

Fra : Hjulstad

Dato : 03-05-03 14:51

Kan det virkelig passe at men ikke bare sådan lige kan beskytte en mappe?

Ellers tak for rådende.
Thomas

Fra : jens

Dato : 03-05-03 17:55

> Kan det virkelig passe at men ikke bare sådan lige kan beskytte en mappe?

Man kan jo gøre en mappe usynlig for alle, så er den usynlig indtil man
vælger vis usynlige mapper i "funktioner" mappeindstillinger.

Men er det en brugbar løsning, hvis man vælger afvis alle kan den jo heller
ikke åbnes af den bruger som må se den.

Man kan heller ikke låse en dør hvis der ikke er en lås i den.
du bruger en pc med èn bruger fordi det er nemt, jeg bruger en pc med flere
brugere fordi det er mere sikkert.

mvh Jens

Fra : Leo.E

Dato : 03-05-03 17:02

"Hjulstad" <thjulstad@sol.dk> wrote in message news:<3eb39724$0$32042$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej.
> Er det muligt at beskytte en mappe med adganskode uden at mappen skal
> [...]
Tak,i lige måde
Kan du ikke gøre det under egenskaber for mappen,
deling - og så gøre mappen privat.
Hilsen: Leo

Fra : jens

Dato : 03-05-03 17:50

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Hjulstad" <thjulstad@sol.dk> wrote in message

> Tak,i lige måde
> Kan du ikke gøre det under egenskaber for mappen,
> deling - og så gøre mappen privat.

Men der er jo kun den samme bruger på maskinen.

mvh Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-03 18:51

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :

>Men der er jo kun den samme bruger på maskinen.

Og sikkerheden i et nt-system ligger på brugerniveau.
Er der noget andre ikke må have adgang til, så opret flere
brugere.

Ellers skal du have et tedjepartsprodukt som Folder Guard.
http://www.winability.com/folderguard/

Fra : jens

Dato : 10-05-03 22:32

> [...]
> brugere.
>
> Ellers skal du have et tedjepartsprodukt som Folder Guard.

Det forudsætter vel også flere brugere ?

Så er man jo lige vi.... langt og får bare en ekstra process kørende og tage
de få overskydende ram fra xp.

mvh Jens