MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
mail mig gerne på mh@post9.tele.dk
Fra : Michael Hagelquist

Dato : 02-05-03 17:04

hej

kan man sætte adgangs kode på mapper i windows xp home edition

jeg kan ikke aktiverer gør mappen privat ikonet -hjælp hvad skal jeg gøre

mail mig gerne på mh@post9.tele.dk

hilsen

Michael

Fra : Richard Thune

Dato : 02-05-03 18:01

"Michael Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kan man sætte adgangs kode på mapper i windows xp home edition
>
> jeg kan ikke aktiverer gør mappen privat ikonet -hjælp hvad skal jeg gøre

Det kan du lige så snart du laver en adgangskode for brugeren

Fra : Edmund

Dato : 03-05-03 01:44

Richard Thune wrote:

> Det kan du lige så snart du laver en adgangskode for brugeren

Det er ikke nødvendig med adgangkode, men det er rigtigt at man nogle
gange får muligheden for at gøre alle sine dokumenter private når man
opretter adgangskode under brugerkonti i kontrolpanelet

Men det er kun mappen Documents and Settings/brugernavn man som standard
kan gøre privat i XP home og dokumenter ligger jo også under Documents
and Settings/brugernavn.

Hvis man så vil gøre andre mapper private, skal man fortælle XP at hele
C eller f.eks D drevet skal fungere som dokumenter mappe
Det gør man ved at højreklikke på dokumenter på skrivebordet og vælge
egenskaber / flyt.
Skriv c:\ i placering og vælg ok
Sig derefter nej til at flytte det gamle indhold til den nye placering.

Gør derefter den ønskede mappe privat ved hjælp af højreklik / deling /
privat

Højreklik så igen på dokumenter på skrivebordet vælg egenskaber og klik
på "gendan standard" for placering af dokumenter

--
Mvh Edmund